Idag fick jag äntligen efter ett par timmars letande efter nya polertrissor prova mina nya menzerna produkter och är mera än nöjd
trots att bilen redan var blank så fanns det en del tvättrepor, asfaltsfäckar och stenskott.
Började med att slipa ner mina färgfyllda stenskott med 2000 papper (våtslipade).
Sedan körde jag men hårda trissor och menzerna PF2400 (PO203) enligt etiketten.
Efter det så körde jag med menzerna SF4500 (PO85RD) med medeltrissa.
Avslutade med att lägga ett lager med menzerna Power lock polymer sealant som las på med mjuk trissa.
Självklart torkades ytorna med microfiberduk mellan poleringarna.
Kan konstatera att alla medlen var extremt lättarbetade och extremt lätta att torka av om man jämför med bla sonax hårdwax.
Kan även så vitt jag ser konstatera att 99% av alla tvättrepor och sliprepor försvann och endast en glashal och spegelblank yta återstod.
Jag använde en Biltema mussepiggmaskin och arbetade på MAX varvtal vilket kändes lagom vid tryck. Konstaterade även att det gick att bygga upp en ganska hög temperatur på lacken om man jobbade med ett lagomt tryck och hastighet
Bilder kommer att läggas upp på mitt arbete så fort det är klart på mercan (vit bil) samt på min mors lagomt slitna golf. (mörkblå)
Kom på att ja har ett par bilder. Dock svårt att visa på bild.
Innan polering.
Steg 1
steg 2.
tyvärr har jag ingen bild efter att power lock medlet las dit
men det blev ännu blankare
Ska även tilläggas att denna skärm är den sämst lackade biten på hela bilen då den är bättringslackerad efter ett par nycklar vart framme och pillat
Lackering gjort med sprayburk (multona) samt klarlack på sprayburk (vw)
Fick äntligen tummen ur och ladda upp bilderna sen ja polera min mors golf
lite bilder som utlovat
Dessa produkter användes tillsammans med hård, medium och mjuka trissor
bild före.
bild före.
bild före
skillnaden den mörka delen är polerad. syns vid förstorad bild
huven klar
Klart
notera att repan på dörren och skärmen är borta
den på listen våtslipades innan polering
blank fin golf