3640
Sök

Hur är elen dragen till släpvagnskontakten?

45 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Är det olika från bil till bil eller är t.ex. bakljuset kopplat till bakljusen och går sedan vidare till släpvagnskontakten?

Forummoderator
26 373 Inlägg
22 juni 2013
På min 240 var det dragen en tjock kabel från säkringsdosan framme i bilen, och till bakre regionerna, det det sedan splittade upp sig till både baklyktor och annat.

Skulle dock tro att det är lite från bil till bil.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 436 Inlägg
22 juni 2013
På min S10 har de helt enkelt klippt och skarvat in sig på befintliga bakljus. Inget att rekomendera dock, dels blir det lite elbrist om man har många pos-ljus på kärran och dels får man spännande elfel när/om kontakten blir skadad/blöt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
22 juni 2013
Mack skrev:
På min 240 var det dragen en tjock kabel från säkringsdosan framme i bilen, och till bakre regionerna, det det sedan splittade upp sig till både baklyktor och annat.

Skulle dock tro att det är lite från bil till bil.

Tror nog att det är den bästa lösningen.

Caffe skrev:
På min S10 har de helt enkelt klippt och skarvat in sig på befintliga bakljus. Inget att rekomendera dock, dels blir det lite elbrist om man har många pos-ljus på kärran och dels får man spännande elfel när/om kontakten blir skadad/blöt.

Jaa, det kan nog bli väldigt roligt att klura ut dessa fel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök