3366
Sök

Bränslesystem/pump för trimmning av 940

14 Inlägg
26 juni 2013
Trådstartare
Hej

Jag håller på att trimma en 940 turbo och hoppas på att få ut 250-300hk. Har dock lite funderingar ang soppapumpar.

Jag kommer köra med "968" spridarna, alltså 465cc och på 3,8bar i bränsletryck. Bilen är en 940 -93 med b230ft som alltså original har 2st pumpar.
Jag har bytt ut pumpen i tanken mot en "Walbro Gss 342 255L/h" och funderar på hur jag ska ha det sen. Vill gärna av någon anledning ta bort pump nr2 och bara köra intank pumpen till filtret sen rätt in i fuelrailen. Men vet inte alls om de är en bra ide eller om de ens kommer att fungera? Kommer denna pump klara att leverera flöde och tryck så det räcker för 300hk. Helst ska soppasystemet klara med en del mariginal men jag har ingen erfarenhet utav detta så jag tar det säkra före det osäkra och frågar dem som kan.
Jag har satt in en bränsletrycks-mätare för säkerhets skull och så länge den håller sig på 3,8bar kommer det väl inte vara någon fara?

"WALBRO Pump 255 LPH
Pumpen klarar av ca500-550hk bensin och 400-450hk Etanol
GSS342 -Högtryckspump som ska monteras i tanken-"

Står följande på kl-racings hemsida men min fråga är om den klarar jobbet själv och med mariginal?

Tacksam för ordentliga svar.

7 Inlägg
3 februari 2014
Jag undrar precis samma sak! ska väl funka eftersom nyare 940 bara har en pump i tanken smile men man undrar ju ändå smile

Sök