Parkeringsböter när man tycker att man gjort rätt är det värsta som finns.
Fyttade till en för mig helt ny stad och skulle lasta av grejer från ett litet släp. Jag vet inte att man kan åka in på innergården till hyreshuset, så jag parkerar längs med gatan halvt uppe på trottoaren så att både bilar och gångare kan passera. Släpet är hela tiden öppen och jag går upp och ner med flyttkartonger mm. När jag kommer ut efter en massa vändor har jag fått en bot. Man tyckte att jag minnsan kunde kört in på gården. Det hade bivit kortare för mig att bära om jag gjort så, så varför skulle jag inte göra det om jag visste att det gick? Detta försökte jag överklaga, men icke.
En annan gång var det snökaos i norrköping när jag bodde där. Det var sånt kaos att plogbilarna fått panik och bara plogat vägarna men fyllt alla parkeringsfickor med den överblivna snön. När jag kommer hem från jobbet den daen är min vanliga parkering (icke privat) täckt med en 2m hög snöhög. Jag blir irriterad efersom det inte finns några andra platser inom 1km... Så jag tar sats och kör rätt upp i snöhögen. När jag kommer ut morgonen därpå har jag fått en bot. Felparkering enligt lapplisa... Grejen var att det var så mycket snö så P-skylten syntes inte ens. Detta tog jag kort på och överklagade, vilket faktist gick igenom.
Så min poäng är, jag lider med dig.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.