29 juni 2013
Trådstartare
Hej skulle vilja dela med mig av mina åsikter om företaget autodelar.net
Köpte bromsskivor och belägg till min Audi därifrån. Efter att en vecka gått utan någon leverans så hörde jag av mig till dom och undrade var mina varor var någonstans. Fick som svar att dom hade förseningar på en vecka från sin leverantör men att det skulle komma till dom inom två dagar. Ringde igen efter två dagar för att se om dom kommit men ytterligare försening med två dagar skulle följa. När jag då ringer sa dom direkt att dom va skickade.
Ett par dagar gick utan att jag fick några varor och bad dom skicka mig ett sändningsnummer. Dom kunde inte ge mig något med en gång utan jag skulle ringa dom igen en timme senare. Fick då ett nummer av dom som jag sökte på schenkers hemsida. Visar sig då att det numret jag fått va bokat en halvtimme efter att jag ringt första gången.
Försökte då få tag på dom igen bara någon minut efter att jag fått numret men ingen svarade i telefonen på över en timme och en jäkla massa försök att nå dom. När dom väl svarar säger jag att jag har fått nog av deras strul och inte vill ha varorna. Personen jag snackar med blir väldigt irriterad.
Jag frågar honom hur jag ska göra med en eventuell returfrakt ifall jag inte hämtar ut paketet som enligt dom är skickat men som enligt schenker inte är skickat. Han säger då att han ska fixa så att jag ska slippa betala den och passar även på att ta till en dålig attityd och säger att jag inte hittar billigare.
Min bil har vid detta laget stått med körförbud i två veckor då jag inte fått delarna som jag behövde.
Jag köper bromsar på mekonomen då jag blivit lovad att frakten inte ska behöva betalas hos Autodelar om jag inte hämtar ut paketet.
Dagen efter jag fixat bilen får jag en avi på bromsarna av autodelar att jag kan hämta ut dom.
Låter då såklart paketet ligga så det skickas tillbaka till dom.
Fick i dagarna ett samtal från dom där dom säger att dom ska skicka en avi på frakten till mig för att jag inte hämtat ut paketet. Säger till dom att dom lovat mig att jag inte ska betala frakten men ingen på företaget tar på sig att dom skulle ha sagt det till mig.
Dom bemöter även med mycket dålig attityd och blir väldigt snobbiga.
Så mitt råd avstå köp från detta företag då man inte kan lita på vad dom säger. Verkar väldigt oseriöst. Bra priser har dom men jag får hellre mina delar än att betala deras låga priser.
Sök er till andra företag istället.
Jag tar gärna emot frågor om ni undrar över något.
Four Rings To Rule Them All