3078
Sök

Vill varna för Autodelar.net!!

83 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Hej skulle vilja dela med mig av mina åsikter om företaget autodelar.net

Köpte bromsskivor och belägg till min Audi därifrån. Efter att en vecka gått utan någon leverans så hörde jag av mig till dom och undrade var mina varor var någonstans. Fick som svar att dom hade förseningar på en vecka från sin leverantör men att det skulle komma till dom inom två dagar. Ringde igen efter två dagar för att se om dom kommit men ytterligare försening med två dagar skulle följa. När jag då ringer sa dom direkt att dom va skickade.

Ett par dagar gick utan att jag fick några varor och bad dom skicka mig ett sändningsnummer. Dom kunde inte ge mig något med en gång utan jag skulle ringa dom igen en timme senare. Fick då ett nummer av dom som jag sökte på schenkers hemsida. Visar sig då att det numret jag fått va bokat en halvtimme efter att jag ringt första gången.

Försökte då få tag på dom igen bara någon minut efter att jag fått numret men ingen svarade i telefonen på över en timme och en jäkla massa försök att nå dom. När dom väl svarar säger jag att jag har fått nog av deras strul och inte vill ha varorna. Personen jag snackar med blir väldigt irriterad.

Jag frågar honom hur jag ska göra med en eventuell returfrakt ifall jag inte hämtar ut paketet som enligt dom är skickat men som enligt schenker inte är skickat. Han säger då att han ska fixa så att jag ska slippa betala den och passar även på att ta till en dålig attityd och säger att jag inte hittar billigare.
Min bil har vid detta laget stått med körförbud i två veckor då jag inte fått delarna som jag behövde.

Jag köper bromsar på mekonomen då jag blivit lovad att frakten inte ska behöva betalas hos Autodelar om jag inte hämtar ut paketet.

Dagen efter jag fixat bilen får jag en avi på bromsarna av autodelar att jag kan hämta ut dom.
Låter då såklart paketet ligga så det skickas tillbaka till dom.

Fick i dagarna ett samtal från dom där dom säger att dom ska skicka en avi på frakten till mig för att jag inte hämtat ut paketet. Säger till dom att dom lovat mig att jag inte ska betala frakten men ingen på företaget tar på sig att dom skulle ha sagt det till mig.

Dom bemöter även med mycket dålig attityd och blir väldigt snobbiga.

Så mitt råd avstå köp från detta företag då man inte kan lita på vad dom säger. Verkar väldigt oseriöst. Bra priser har dom men jag får hellre mina delar än att betala deras låga priser.

Sök er till andra företag istället.

Jag tar gärna emot frågor om ni undrar över något.

Four Rings To Rule Them All

1 Inlägg
8 oktober 2013
Instämmer i klagosången

Jag kommer ALDRIG ALDRIG mer ha något som helst med det företaget att göra.

Skickade beställning via mail. Fick inget svar efter 1 dag iofs inget konstigt med det. Ringde dit för säkerhetsskull och beställde. Det var en fredag och delarna påstods skulle komma till mig slutet av nästa vecka. Fredagen en vecka senare fortfarande inga delar. Ringer dit och frågar, jo dom är skickade kommer till dig på måndag. Inga delar måndag. Ringer och frågar Schenker om det finns något paket till mig. De ber mig fråga företaget jag beställt ifrån om sändningsnummer. Skickar mail om sändningsnummer får givetvis inget svar. Ringer dit och frågar. Vi får inget sändningsnummer och det skylls på att troligtvis Schenker slarvat bort paketet men vi kan skicka nytt.
Till sist ringer jag Schenker och dom kan konstatera att inget paket någonsin är bokat/skickat till mig.

Så av mina erfarenheter av autodelar.net kan jag bara konstatera att de ljuger och har ingen ordning, oseriösa med andra ord. Kan bara varna andra från att lägga sina pengar i det företaget.

Skit ska skit ha!
Senast redigerat av vinnievarg (8 oktober 2013)

5 119 Inlägg
8 oktober 2013
Helt plötsligt kom jag ihåg varför det nu mera nästan enbart köps delar hos min lokala Mercedes återförsäljare smile värt dom extra pengarna och få bästa möjliga service och kvalité smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

236 Inlägg
8 oktober 2013
är väll ca 2,5 år sen jag beställde prylar där , flertalet ordrar som fungerade perfekt, men är det så illa ?

Man måste ha humor

Olika
907 Inlägg
8 oktober 2013
Som oftast är det ju bara en sida av historien man kan läsa om på ett forum...

Förstår inte vad körförbudet har med dem att göra, du får väl beställa i god tid nästa gång!

Mvh
Fredrik

711 Inlägg
8 oktober 2013
icemania88 skrev:
Jag köper bromsar på mekonomen då jag blivit lovad att frakten inte ska behöva betalas hos Autodelar om jag inte hämtar ut paketet.

Dagen efter jag fixat bilen får jag en avi på bromsarna av autodelar att jag kan hämta ut dom.
Låter då såklart paketet ligga så det skickas tillbaka till dom.

Säker på att de inte lovade att stå för returfrakt?
För det kan nog skilja sig med avgifter när det kommer till en returfrakt och outlöst paket.

202 Inlägg
8 oktober 2013
De kan inte tvinga dig att betala retur för icke uthämtat paket.
Vägrar du betala så skall de lämna in en stämningsansökan mot dig. De ska därefter dra dig inför rätta. Där skall de slutligen bevisa att det verkligen är du som satt framför datorn och beställde paketet = det är omöjligt om du inte erkänner i rätten.
Du kan tänka dig hur mycket dyrare denna procedur är för dem mot att de själva står för frakten.

Med andra ord, skit i att betala.
Senast redigerat av SE (8 oktober 2013)

Mercedes C 350 AMG

365 Inlägg
8 oktober 2013
2.5 år sedan...

Beställde en topplockapackning och en vattenpump till en bil jag hade, hade varit ute i god tid (några veckor) för att kunna göra det i lugn och ro innan bes.

Såhär kom det iallafall emballerat.

Jättebra att plasta ihop en toppackning utan träskiva i förpackningen mot en kartong som är mindre än packningen, skär-ring - adjöss.

Slutade med att man fick åka på mekonomen istället, men pengarna för packningen fick jag tillbaka efter att jag suttit på eniro och birthday.se och letat privata telefonnummer, då dom inte svarade på något av numren på hemsidan (varav ett var t.o.m inaktivt)

http://img27.imageshack.us/img27/1295/bks6.jpg
Senast redigerat av Winterdrift (8 oktober 2013)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

365 Inlägg
8 oktober 2013
2.5 år sedan...

Beställde en topplockapackning och en vattenpump till en bil jag hade, hade varit ute i god tid (några veckor) för att kunna göra det i lugn och ro innan bes.

Såhär kom det iallafall emballerat.

Jättebra att plasta ihop en toppackning utan träskiva i förpackningen mot en kartong som är mindre än packningen.

Slutade med att man fick åka på mekonomen istället, men pengarna för packningen fick jag tillbaka efter att jag suttit på eniro och birthday.se och letat privata telefonnummer, då dom inte svarade på något av numren på hemsidan (varav ett var t.o.m inaktivt)

http://img27.imageshack.us/img27/1295/bks6.jpg

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 oktober 2013
SE skrev:
Vägrar du betala så skall de lämna in en stämningsansökan mot dig. De ska därefter dra dig inför rätta. Där skall de slutligen bevisa att det verkligen är du som satt framför datorn och beställde paketet = det är omöjligt om du inte erkänner i rätten.
Du kan tänka dig hur mycket dyrare denna procedur är för dem mot att de själva står för frakten.

Har du någonting alls som styrker det du säger? Att man kan beställa vad som helst vart som helst, sen skita i att betala eller hämta ut det? För hade det varit så "enkelt" så hade alla idioter som finns i vårt avlånga land troligtvis förstört allt vad e-handel heter för många många år sedan tror jag... smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

2 452 Inlägg
8 oktober 2013
tror inte det är så enkelt att bara skita i o beställa,för dom har ju ditt ip-nummer o då kan man knyta det till dig som köpare.men jag har skitit i o betala en grej o där har jag fått en avi på olöst paket men som jag bestred o fick rätt på,det gällde dom där skyltarna till trängselskatt,han fick ge sig då han lovade att du aldrig skulle få böter för dom...

döden kommer tillbaka

202 Inlägg
8 oktober 2013
rickylicious skrev:
SE skrev:

Har du någonting alls som styrker det du säger? Att man kan beställa vad som helst vart som helst, sen skita i att betala eller hämta ut det? För hade det varit så "enkelt" så hade alla idioter som finns i vårt avlånga land troligtvis förstört allt vad e-handel heter för många många år sedan tror jag... smile

Så enkelt är det.
Om du själv tror att en fraktavgift skulle förstöra allt vad e-handel heter, ja då har du väldigt dålig koll på vilka summor e-handel omsätter per år.

Mercedes C 350 AMG

202 Inlägg
8 oktober 2013
turbodeath skrev:
tror inte det är så enkelt att bara skita i o beställa,för dom har ju ditt ip-nummer o då kan man knyta det till dig som köpare.men jag har skitit i o betala en grej o där har jag fått en avi på olöst paket men som jag bestred o fick rätt på,det gällde dom där skyltarna till trängselskatt,han fick ge sig då han lovade att du aldrig skulle få böter för dom...

Så med en ip-adress så kan man knyta en specifik person till att ha utfört en specifik handling?
Inte direkt grabben, du kan knyta vilken dator som har använts, men inte vem som satt framför skärmen.

TS, Skit i att betala, lita på mig.

Mercedes C 350 AMG

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 oktober 2013
SE skrev:
rickylicious skrev:
SE skrev:

Så enkelt är det.
Om du själv tror att en fraktavgift skulle förstöra allt vad e-handel heter, ja då har du väldigt dålig koll på vilka summor e-handel omsätter per år.

Jag livnär mig på e-handel så vet mycket väl vad det handlar om för summor smile Däremot underskattar du vad idioter kan ställa till med...

Och det handlar inte om några 89 kr i frakt. Det är tid att packa, återfå paket, packa upp, återställa lagersaldon, det är avgifter från Posten och andra fraktbolag, osv. Och som sagt, skulle det vara så enkelt så hade många många gjort det och det hade drabbat hela branschen, och jag tror att det hade sett väldigt annorlunda ut om det inte fanns något personligt ansvar. Det må vara Internet och IP-adresser, men man är inte helt utan ansvar. Jag kan inte beställa 200kg knark på mitt Visa-kort till min adress och sen säga "det var inte jag" och sen är det problemet ur världen...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

202 Inlägg
8 oktober 2013
rickylicious skrev:
SE skrev:
rickylicious skrev:

Så enkelt är det.

Jag livnär mig på e-handel så vet mycket väl vad det handlar om för summor smile Däremot underskattar du vad idioter kan ställa till med...

Och det handlar inte om några 89 kr i frakt. Det är tid att packa, återfå paket, packa upp, återställa lagersaldon, det är avgifter från Posten och andra fraktbolag, osv. Och som sagt, skulle det vara så enkelt så hade många många gjort det och det hade drabbat hela branschen, och jag tror att det hade sett väldigt annorlunda ut om det inte fanns något personligt ansvar. Det må vara Internet och IP-adresser, men man är inte helt utan ansvar. Jag kan inte beställa 200kg knark på mitt Visa-kort till min adress och sen säga "det var inte jag" och sen är det problemet ur världen...

För det första. Jag arbetar dagligen med lag & rätt så lita på mig, jag vet vad jag talar om.

Inget snack om saken, det drabbar branschen.
Men för att lyckas få igenom en krav på någon som inte betalar för en eventuell retur, ja då krävs det en rättegång.
Om personen som står åtalad sedan nekar till att ha beställt varorna, ja då finns det ingen möjlighet i hela världen att bevisa att det var just han/hon som gjorde det.

Sen ser jag inte logiken i att folk skulle springa och beställa saker för att sedan inte hämta ut. Vad vinner man på det?
Fakta är fortfarande att 99% handlar ordentlig. Den 1% som är kvar blir svår att få bort och kommer därmed alltid finnas.

Att sedan börja tala om knark är väl ändå ganska långt bort från vad denna beställning gäller?
Senast redigerat av SE (8 oktober 2013)

Mercedes C 350 AMG

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2013
Tror det räcker här.  Som vanligt har förteget ingen chans att hävda sig så vi stänger alltid denna typ av trådar - Vi vet ju inte vem som har rätt eller fel.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök