3133
Sök

Min volvo v70 2,5T-98 Har blivit väldigt Svårstartad.

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Hejsan!

För en tid sedan började bilen bli svårstartad. Först någon enstaka gång. Nu får man sitta å nöta varje gång man ska ha i gång den. När den väl är igång går den som regel bra. Förutom idag...först sakta bilen ner och jag trodde den skulle dö..men sen funkade som den skulle.

När jag var ute å körde ett par timmar senare så dog bara bilen. Efter lite nötande så strata bilen sen gick den som den skulle. Har bytt stift i den men ingen förändring...

Sen undrar jag när kylfläkten ska slå till? Om det är 22-23 grader ute och bilen har stått på tomgång ett tag borde inte fläkten slå till?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Motor elektroniklampan tändes iof. Ska försöka hitta en felkods läsare hmm

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Lastbilsmekaniker
5 186 Inlägg
29 juni 2013
När min var svårstartad så var det antenringen runt tändningslåset som var kass men min dog alldrig under färd. Kan kanske vara den ändå vet ej

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Jag hade en tanke på rotor och fördelare,men tycke inte dom såg så farliga ut....
En jag pratade med trodde det kunde vara sopapumpen.Hör inget surr när jag vred om nyckeln. Men när man lyssnar vid tanken så låter det som pumpen går...

Lastbilsmekaniker
5 186 Inlägg
29 juni 2013
Jag bytte det mästa på min till och med pumpen och det var antenringen för imoblisen som var kass för mig behöver inte vara så för dig men möjligheten finns

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Ska kolla upp den också smile
Tack för tipsen smile

Sök