Hej som sagt har en Golf 1a med en 1,8 RP motor. Kör med all el från mk1an då jag kör med förgasare istället för förgasarsprut.
Allt sitter där nu som förgasare pump osv. Problemet är att fråån förra motorn gick det bara 1 kabel från fördelaren till tändspolen. (En fördelare med brytpinnar) Från fördelaren som sitter på motorn nu går det 3st kablar. (Brunvit,rödvit och grönvit) Hur ska då dessa kopplas? Någon av dom måste väll till tändspolens -. Men vilken och hur ska man göra med dom andra 2?
Sen har jag även 2 kablar från förgasaren svart och gul. Som jag inte vet vart dom ska? (Tror inte det var inkopplat tidigare)
Dom tre sladdarna från fördelaren ska gå till en tändmodul, från tändmodulen ska det gå en grön sladd till minus på tändspolen och en svart sladd till plus på tändspolen. Från tändmodulen ska du också ha en lite tjockare svart sladd till minus på batteriet. Jag har precis bytt till brytarlös tändning på min scirocco och det funkar fint
Jo det är kopplat men sedan är det en liten grön kabel. NR7. Vart ska den?
Ok, kollade på min och jag har ingen sladd alls på nr7.
Min är kopplad så här nr7 är tom Grön/vit nr6 till fördelaren Röd/svart nr5 till fördelaren Svart nr4 till tändspolens plus Brun/vit nr3 till fördelaren Grov svart nr2 till batteriets minus Grön nr1 till tändspolens minus