3732
Sök

Mercedes E240 97a tändningslås fel elektronisk nyckel

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
Hej har en MB där nycken fastnar när man ska starta en men när man öppnar under och gungar på kablarna och kontakten bakom tändningslåset så tillslut får man upp rattlåset sen få man pilla på kablarna lite till innan den hittar startläget så man kan starta bilen och de är lättare när de är kalt ute en när de är varmt ute så funkar de knappt och om man har kört med bilen så den är varm så går de inte att få upp rattlåset igen hur mycke man en försöker någon som kan ha någon ide hur man fixar de billigaste möjligast sätt typ koppla för bi de eller nåt sätt då bilen ska bara rulla över vintern så vill lägga ut så lite som möjligt på den

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 juni 2013
Vilken typ av nyckel har du? "Klickar det till" märkbart när du sätter i nyckeln och allt fungerar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
de är typ en plast nyckel hehe eller va man ska säga smile men när man sätter in nycken så ska de klicka till för att man ska vrida runt nycken men de gör den inte men gungar man på kablarna så kommer klicket och man kan vrida men sen får man gunga mer på kablarna och kontakten så man ska få till staten  och allt är lättare närde är svalt ute en att de är varmt

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
de är en ny nyckel då förra ägaren trodde de va  felet med nya batterier

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 juni 2013
Känns ju som du får byta kabelhärvan från tändningslås till starten/spärren. Halvkul jobb. Men inte ovanligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
hmm okej kul jul hehe när man har typ tummen mitt i handen på sånt men men ska se vad de blir av de fick bilen gratis så kanske skrota den annars tack för svar smile de går inte att koppla för bi typ så de är på knapp eller liknande rattlås tändning och start hehe

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 juni 2013
Bara tändningslåset låser upp sig går det bra att starta med att "tvångsköra" startmotorn. En liten kabel löser detta. Men strular startspärren är det värre.

Provat att låta bilen vara olåst? Går det bättre då?

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
de är samma sak om den är låst eller olåst även om man låter nycken sitta kvar i efter att man stänger av bilen så strullar nycken när man vill vrida igång den igen så skulle vilja ha bort rattlåset på nåt sätt så kan man ju alltid ha staten på en knapp eller nåt

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 juni 2013
Då är jag lost... Har en vanlig nyckel i min -96. Skrota låter lite väl drastiskt. Sälj den.

26 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
får se va jag gör hehe får man bara bort skälva låsningen så man kan vrida runt nycken så är de bara att ha start knapp istället

Sök