tror att han ville ha lyx, ser tyvärr ingen lyx i 760- ford scorpio^^
760 var en lyxbil på den tiden då det begav sig, och de mer påkostade versionerna av Scorpio är oerhört komfortabla och lastade med utrustning. För 10 000 kr är dessa modeller kloka val om man utgår i från lyx i förhållande till exemplar i bra skick.
Har nu 760 och har haft Scorpio 2,9. Kan intyga att de säkert var lyxiga när det begav sig. Volvon börjar bli lite knarrig men det finns fortfarande lite känsla av lite lyx i den. När vi var och besiktade den för nån vecka sedan blev det nästan folksamling runt den för det var inte många som visste att 760 var utrustade med V6:a, bara en sån sak.
/Benny
760 dom är billiga bilar om motorn är kok:P. hade två ett tag och ena kostade 800 kr och den andre var gratis bara att hämta:P. har bara en kvar nu tack och lov och den jag har kvar blir det ingen V6 i allafall så för tröttnade på den motorn efter all krångel.
Lyx kan ju vara klimatkontroll med digital display, elektriskt inställbara framstolar och även baksäte, cd-växlare, färddator, läderklädsel, elektrisk taklucka, paneler i valnöt, quiltade formsydda heltäckningsmattor, farthållare, automatlåda med sportläge. Eller så är lyx något annat. Trist bara om det krånglar.
Det är mer än finesser i vart fall. Går man och handlar en sprillans Kia så får man säkert som standard en massa utrustning som inte ens var påtänkt på den tiden när XJ Series 1 lanserades. Men jag vet vilken som känns exklusivast...
Hur är E32orna? Dyrare att äga en gammal S-klass? Tillförlitliga? Ngn med koll?
skulle jag knappast tro, som en e34 fast fläskigare, men försök då hitta en e38, nyare kaross och mera lyx.
damens son hade en e38 740ia, stor bil med MASSA lull-lull och v8 med automat (kostade 12000), han pendlade till jobbet i den på 0,85 lugn körning, drog han gärnet så kunde man se bensinnålen sjunka , men det är ju en glidarbil.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 juli 2013
#47
partyvan skrev:
caromania skrev:
Lyx kan ju vara klimatkontroll med digital display, elektriskt inställbara framstolar och även baksäte, cd-växlare, färddator, läderklädsel, elektrisk taklucka, paneler i valnöt, quiltade formsydda heltäckningsmattor, farthållare, automatlåda med sportläge. Eller så är lyx något annat. Trist bara om det krånglar.
Låter som min saab 9000 -95
Dock så är Saab 9000 inte lyx. Jag anser lyx är en tyst och välbyggd bil. Kriterier som är långt ifrån Saabs territorium.
Lyx kan ju vara klimatkontroll med digital display, elektriskt inställbara framstolar och även baksäte, cd-växlare, färddator, läderklädsel, elektrisk taklucka, paneler i valnöt, quiltade formsydda heltäckningsmattor, farthållare, automatlåda med sportläge. Eller så är lyx något annat. Trist bara om det krånglar.
Låter som min saab 9000 -95
Dock så är Saab 9000 inte lyx. Jag anser lyx är en tyst och välbyggd bil. Kriterier som är långt ifrån Saabs territorium.
Fast Saab 9000 är väl ändå en välbyggd bil tycker jag, absolut om man jämför med våra usa bilar.
en gammal audi v8 eller en bmw 740 hade jag letat efter om vi snackar lyx för 10 000 ...
e39,9000,760 och en massa andra som nämnts är svensson bilar
har du nått emot svensson eller?^^
hur kan du jämföra 9000 och 760 mot bmw e39?
e39 har m5 och alpina ^^ knappast nån svensson där. (inget emot svensson)
saab 9000 däremot fattar ja inte hur den kan nämnas här alls som lyxbil..jesus..
har absolut inget imot svensson bilar ... men det var inte de ts efterfrågade, han ville ha en lyx bil
en e39 är i samma klass som de andra svensson bilar hur man än vrider och vänder på det, dock så hade jag personligen valt bmwn framför de andra, men det hör inte hit.
Alpina räknas dessutom som ett eget bil märke och M5 är mer en prestandabil än en lyxbil
prestanda och lyx i ett och samma paket tycker jag,
men känns verkligen som att lyx betyder väldigt olika för olika människor. tror inte heller ts har varit 100% på att berätta exakt vilket lyx han vill ha.