Nä, torrsump skadar ju givetvis inte oavsett tävlingsform. Det är ju lite mer komplicerat och dyrare än vanlig sump, men det kan det vara värt för att minimera risken för totalt motorhaveri pga. utebliven smörjning.
... Vad kostar ett torrsumpssytem till rödblockare förresten?
Nä, torrsump skadar ju givetvis inte oavsett tävlingsform. Det är ju lite mer komplicerat och dyrare än vanlig sump, men det kan det vara värt för att minimera risken för totalt motorhaveri pga. utebliven smörjning.
... Vad kostar ett torrsumpssytem till rödblockare förresten?
Beror väll på vilken pump man väljer. Med den pumpen jag valt och egen ihopbränt tråg blev det väll runt 20k till 25k kanske. Har inte riktigt koll.
Helgen blev det trassla ut trasslet. Sortera upp kabellommen och leta kontakter i andra diverse kabellommar man har sparat under åren. Vad kör folk med för kabelgonomföring genom torpedväggen?
va kostar ett sånt elsystem å vart köper man de billigast ,
Jag köpte det på speeding. Kommer inte ihåg vad det kostade men runt 16-18k beroende på vilken version av maxxecu race du väljer. Har sett att de har ett kitt för B230 man kan köpa.
Fick hem bakaxeln från byte diff(Torsen) och utväxling (4:88). Första gången jag provar montera ihop allt och konstaterar att JA det blev lite väl trångt mellan OK och fjäder. Får försöka fixa så att oken sitter på färdriktningssidan istället. Blir nog lättare och få plats med slangenkopplingen då.