3858
Sök

BMW 320i 1996 - Oljud från bak vänster ....????

23 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Tja alla!
Har en BMW 320i Tourning som ger ifrån sig något konstigt ljud när man kör över någon väghinder eller grop.
Oljudet: "Det känns som att två metallbitar slår mot varandra på ngt sätt, att typ det är något som är löst eller så."
Har varit inne hos en verkstad, följande har bytts ut helt och hållet:
1. Stötdämparen v.bak
2. Monteringssatsen till handbromsbackarna, var helt slitna
3. Avgasrören, är fixade så den inte slår emot något annat.

Vet inte vad annars det kan vara, har ni några tankar eller funderingar om vad det kan vara?
Eller har någon varit med om sådant eller liknande förut, dela gärna med er av er erfarenheter.

Tackar alla!

1 948 Inlägg
3 juli 2013
topplagring och bussningar - fast det borde väl verkstaden ha kollat upp? Konstigt att dom "släpper iväg" bilen utan att ordnat felet...

469 Inlägg
6 juli 2013
hade samma problem med min 320 och då var det främre länkarmsbussningen bak den som sitter upp i tröskeln big_smile klonkljud vid ojämnheter i vägen osv.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

23 Inlägg
10 juli 2013
Trådstartare
Ibland kanske det är så enkelt som man inte ens tänkt på tidigare:
Det är som så att, jag höll fast hela bromsoket och min polare slog på däcken, då försvann oljudet, men så fort jag tog bort handen så kom det tillbaka. Därmed har vi kommit framtill att det måste vara OKET, och därför har jag skaffat en annan OK för att ersätta den gamla, skall ta och byta ut OKET redan imorgon, återkommer med uppdateringar och eventuellt om boven i dramat var just OKET.

Tackar alla som tog sin tid och skrev!

Sök