Hade en bmw 318is som andra bil och jäkel vad jag blev överaskad av vilket energiknippe till motor fastän det bara är 140hk och väger 1400kg så rör den på sig bra
bilen har kamkedja så inget krångel med rem osv. glöm inte att lyssna på motorn bara så den inte knackar för mycket eller rasslar.
jag hade min bil ställd på farsan och då kostade halvförsäkringen ca 200:-/månaden, helt rimligt tycker jag.
Det ända jag tycker att man BÖR göra med bilen när man köper den är att konvertera om visko-kylfläkten till en elfläkt! allt detta finns på biltema och tar ca 1timme att snickra ihop
detta medför att bilen blir tystare och bättre vid körning i städer, samt att den får lite mer klös då man tar bort en komponent som motor slipper driva!
Köper du en coupé så kolla ordentligt att rutorna på dörrarna öppnar och stänger sig som dom ska när man öppnar dörren, annars kan man få tråkiga följder av detta.
Om du nu köper en sådan så kolla så vevhusventilations slangen inte är full med klet då detta kan frysa på vintern och skapa högt tryck i motor och därmed finns risken för att en packning nånstans ger sig.
Annars tycker jag det är en riktigt rolig bil som är snygg pålitlig och driftsäker, jättebra som förstabil!
Btw: e30 gjordes från 1982-1994, e36 gjordes från 1990-2000 och e46 gjordes från 1998-2007.
Lycka till med bilköpet och hoppas du blir nöjd