Hallå alla glada! Ligger till såhär att för någon månad sen lyckades jag rasa växellådan på bilen och den fick bli ståendes fram till nu då jag inte hittat garage. Så har jo hunnit fundera vad jag vill göra med skiten. Och nu har... Visa mer
Nu är de tusan dags för update!!! Varit lite off pga att jag vart med om en liten olycka och fick en spricka i foten men nu jäklar ska jag ta mig till garaget igen!! Trotts olyckan har de jo blivit lite roliga köp under tiden;) Ett par K-sport coilovers har man fått tag på så man kan åka ordentligt och kunna göra bra hjulinställning;) Och som sagt paketen trillar in på löpande band ifrån L-M-R!!!
Tur snart semestern är på ingång för då LOVAR jag att de kommer hända MYCKET!!!
Semestern är här och hela tre veckor framåt!!! Och då lova jag jo att de skulle hända saker i garaget så nu jävlar åker vi Första dagen och en ny kardan är inhämtad dock behöver den kapas ned en bit och svetsas på nytt så motager gärna goda råd om hjälp till detta och gärna i området kring Jönköping med omnejd. Började även på att knåpa på lite växellådsfäste så kardantuneln kan bli färdig någon gång Finns jo inget original så får jo knåpa ihop från grunden=) Nya kardan och även nya fäste till växellådan börjar ta form Börjar ta form även i motorrummet,där ekar inte så mycket längre
Finns jo som sagt inget original så fick knåpa färdigt fästet till lådan idag och tog mig till nästa steg i kardantunlen. Moddar den svenska kvaliten så de kan passa den tyska växellådan. A de gick jo att få den också att passa.
En dag åter till historien=) Förarplatsen ser allt trevligare ut!! Började bygga ramen till växelspak och hydraulsik handbroms som även blir ram till kardantunnel!!!
En dag spenderad i garaget. Börjat på bygga downpipe för att se hur mycket plats som krävs inne vid torpedvägg/kardantunnel. Skalet till kardantunneln börjar ta form men materialet tog slut så får la fixa mer imon