3378
Sök

Två skadade i streetrace

Avstängd
10 388 Inlägg
29 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
it_mutt skrev:
HereComesTrouble skrev:

Japp, det är lika illa det. Fast högre böter för att ladda ner osv. Men det visste väl du som är så smart? wink

Inte oavsett grad återigen, läs igenom tidigare igen är du snäll.

Det är alltså du som avgör vilka saker som kan jämställas med varandra.

Sen är väl frågan om -du- av alla människor ska gnälla över att andra inte bidrar med något konstruktivt, med tanke på att du uppenbarligen inte klarar av att försvarar "din sak" utan måste sväva ut i totalt irrelevanta kopplingar, som inte har något alls att göra med ämnet.

Anser mr klyftig som inte kan någonting annat än att försöka med person angrepp hela tiden :p

Jag skiter fullständigt i om folk kör för fort, laddar ner osv.
Tycker inte det är ett dugg allvarligare än att gasa lite på gatan.

Kanske något som ni moraltanter borde pröva någon gång istället för att bara fis köra?
Eller nej, just ja..ni har ju trampbilar som enbart har en liten motor för att kunna spela dunka dunka :p

Har vi bilar med små motorer i för att kunna spela dunka dunka?

Ja, du blev ju genast mer begriplig.

Och du ska nog ta och slå upp ordet "personangrepp", så du vet hur det ska användas. Nåja, nu är dina 15 minuter slut. Vem vet, du kanske får 15 nya om du helt plötsligt, hör och häpna, börjar att faktiskt argumentera för det du påstår dig stå för.

Tack och hej tills dess.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

JFfoto
29 juli 2013
Nu när vi är inne på att blockera ambulanser, brandbilar m.fl.. Det blockeras ju även vid crousingar, men då verkar det ju vara helt acceptabelt. Mycket värre på crousingar än enstaka race ibland, så det här med att blockera ambulanser är bara för att ha argument, egentligen, vet ni att det är inte så farligt som ni själva skriver.

"Jag har sett flera race där man blockat ambulanser" Såna kommentarer vågar jag påstå är ren bullshit, överdrivet, bara för man ska ha argument att komma med och överbevisa.

Så diskussionen om att blockera ambulanser kan läggas ner tycker jag.

Och varför man inte kör på lagliga race? Många som inte vågar, inte känner till regler, rädd för att göra fel o.s.v. Det kostar pengar, och ligger för det mesta avlägset från där man bor. Och när man väl betalat, ska man ju vara där en halv dag och köra skiten ur bilen, men om det är en träff på en lördag kan man snabbt ta ett race med någon random, sen åka hem. Mycket enklare.

Det som är farligt vid race är publiken, men finns ju olika race, finns dom man är 4-5  bilar och stannar på en fin raksträcka, utan publik. Såna race, tycker jag, är inget fel på.

757 Inlägg
30 juli 2013
Kalltkaffe skrev:
Nu när vi är inne på att blockera ambulanser, brandbilar m.fl.. Det blockeras ju även vid crousingar, men då verkar det ju vara helt acceptabelt. Mycket värre på crousingar än enstaka race ibland, så det här med att blockera ambulanser är bara för att ha argument, egentligen, vet ni att det är inte så farligt som ni själva skriver.

"Jag har sett flera race där man blockat ambulanser" Såna kommentarer vågar jag påstå är ren bullshit, överdrivet, bara för man ska ha argument att komma med och överbevisa.

Så diskussionen om att blockera ambulanser kan läggas ner tycker jag.

Och varför man inte kör på lagliga race? Många som inte vågar, inte känner till regler, rädd för att göra fel o.s.v. Det kostar pengar, och ligger för det mesta avlägset från där man bor. Och när man väl betalat, ska man ju vara där en halv dag och köra skiten ur bilen, men om det är en träff på en lördag kan man snabbt ta ett race med någon random, sen åka hem. Mycket enklare.

Det som är farligt vid race är publiken, men finns ju olika race, finns dom man är 4-5  bilar och stannar på en fin raksträcka, utan publik. Såna race, tycker jag, är inget fel på.

Helt riktigt. aldrig sett en enda ambulans eller brandbil under alla åren jag varit ute. men som sagt det kanske dom gör ute i skogen. kan bara uttala mig om stockholm.

Det är framförallt dyrt. bara kravet att man måste vara med i en klubb för att ha licensen är ju löjligt. sen betala en dyr licens som inte ger någonting. långt att åka så dyra transportkostnader samt tiden det tar till och från strippen. sen så är det mängden repor man får köra, ingen bur nej då är det katastrof om bilen gör en 8a och då blir man hemskickad. alla vill inte kapa sönder inredningen för att sätta i en bur. på gatan är det just en fredagkväll då alla ofta är lediga också. ta sig till mantorp, tierp, kjula med flera tar en jävla tid.

folk som inte har någon koll på hur race på gatan fungerar ska bara hålla käften. sen som sagt i dom större arrangemangen så är det mycket med ordning och reda.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 juli 2013
it_mutt skrev:
HereComesTrouble skrev:
it_mutt skrev:

Det är alltså du som avgör vilka saker som kan jämställas med varandra.

Sen är väl frågan om -du- av alla människor ska gnälla över att andra inte bidrar med något konstruktivt, med tanke på att du uppenbarligen inte klarar av att försvarar "din sak" utan måste sväva ut i totalt irrelevanta kopplingar, som inte har något alls att göra med ämnet.

Anser mr klyftig som inte kan någonting annat än att försöka med person angrepp hela tiden :p

Kanske något som ni moraltanter borde pröva någon gång istället för att bara fis köra?
Eller nej, just ja..ni har ju trampbilar som enbart har en liten motor för att kunna spela dunka dunka :p

Och du ska nog ta och slå upp ordet "personangrepp", så du vet hur det ska användas. Nåja, nu är dina 15 minuter slut. Vem vet, du kanske får 15 nya om du helt plötsligt, hör och häpna, börjar att faktiskt argumentera för det du påstår dig stå för.

Tack och hej tills dess.

Många använder bilen som rullande baslåda, dvs motorn används bara för att ladda batterierna.
Dom är för små för att göra någonting roligt med..

Nej då, det finns gott om tid så du behöver inte oroa dig för att jag ska försvinna :p

Har argumentera för samma sak hela tiden men eftersom vissa har så svårt att förstå det skrivna ordet så försöker jag med olika vinklingar för att även du ska hänga med wink

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
30 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
it_mutt skrev:
HereComesTrouble skrev:

Tack och hej tills dess.

Många använder bilen som rullande baslåda, dvs motorn används bara för att ladda batterierna.
Dom är för små för att göra någonting roligt med..

Nej då, det finns gott om tid så du behöver inte oroa dig för att jag ska försvinna :p

Har argumentera för samma sak hela tiden men eftersom vissa har så svårt att förstå det skrivna ordet så försöker jag med olika vinklingar för att även du ska hänga med wink

Där kan jag faktiskt hålla med dig! V8:ans ljud kan i många fall vara musik nog!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
30 juli 2013
Inte helt oväntat fick jag ingen respons på mitt tidigare inlägg.
Kan vidareutveckla det.

De gångr jag "fastnat" i race så har jag haft resenärer med mig i bilen
(nu tänker den inskränkte att det är bara bra för då tickar taxametern och föraren tjänar pengar. verkligheten är dock en helt annan)
som haft behov att komma till vårdinrättning, så kallade sjukresor som körs med TAXIbilar för att komplettera ambulans som kan ha fullt upp eller det antas att TAXI kommer fram fortare.
I ett av exemplen (utan att rucka på sekretessen) har jag haft med mig en dam med hjärtflimmer, då är det förbannat roligt att behöva bli stoppad av ett gäng muppskallar som inte begriper att det faktiskt kan vara deras egen curlande morsa som sitter där bak och håller på att mer eller mindre dö och faktiskt kan göra det om bilen blir sinkad för mycket.

En annan gång var det körning från akuten Nyköping till psykavdelningen Huddingesjukhus med en stor knivskadad västförsedd aggressiv man, när det tog stopp piggnade han till och ville ut och slåss lite med "snorungarna som stod på gatan", ni räkor som stod där kan tacka er lyckliga stjärna för barnsäkerhetslåset på V70N. Dock så sparkades mittkonsolen sönder (ni kan samla till en ny, dom är dyra)

Men de är väl så när man har huvudet upp i röven och ena handen i byxorna och dräglar över en plastraket att man inte förstår eller ser vad som händer omkring en "i den stora världen utanför Sundbyberg där man bor."

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
30 juli 2013
Evildan skrev:
Kan vidareutveckla det.

(nu tänker den inskränkte att det är bara bra för då tickar taxametern och föraren tjänar pengar. verkligheten är dock en helt annan)
som haft behov att komma till vårdinrättning, så kallade sjukresor som körs med TAXIbilar för att komplettera ambulans som kan ha fullt upp eller det antas att TAXI kommer fram fortare.
I ett av exemplen (utan att rucka på sekretessen) har jag haft med mig en dam med hjärtflimmer, då är det förbannat roligt att behöva bli stoppad av ett gäng muppskallar som inte begriper att det faktiskt kan vara deras egen curlande morsa som sitter där bak och håller på att mer eller mindre dö och faktiskt kan göra det om bilen blir sinkad för mycket.

En annan gång var det körning från akuten Nyköping till psykavdelningen Huddingesjukhus med en stor knivskadad västförsedd aggressiv man, när det tog stopp piggnade han till och ville ut och slåss lite med "snorungarna som stod på gatan", ni räkor som stod där kan tacka er lyckliga stjärna för barnsäkerhetslåset på V70N. Dock så sparkades mittkonsolen sönder (ni kan samla till en ny, dom är dyra)

Men de är väl så när man har huvudet upp i röven och ena handen i byxorna och dräglar över en plastraket att man inte förstår eller ser vad som händer omkring en "i den stora världen utanför Sundbyberg där man bor."

Förstår din reaktion när jag läser detta!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

152 Inlägg
30 juli 2013
Evildan skrev:
Kan vidareutveckla det.

Huvudet på spiken! Väldigt bra och tydlig beskrivning av de implikationer som en avspärrad väg kan medföra.

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
30 juli 2013
Nu har jag läst igenom den här tråden från det första till det senaste (för det sista är antagligen inte skrivet än) inlägget. Jag trodde aldrig att jag skulle läsa en tråd om den här typen av avart inom svensk bilhobby, än mindre att jag skulle skriva en kommentar. Men jag kommenterar för jag förstår nämligen inte.

Om man nu är beredd att satsa så otroligt mycket tid och pengar på att göra sin bil så snabb som bara är möjligt, varför är man då inte samtidigt beredd att satsa en struntsumma (i sammanhanget) på att åka till en plats där det dels är lagligt att köra och dels finns alla tänkbara säkerhetsarrangemang? En plats där inget ”praktarschell” ska, eller ens kan, visa sig tuff och fräck och plötsligt komma farande som en idiot från helt fel håll. En av de ivrigaste förespråkarna för de olagliga racen tycks ju helst vilja ha ett lagligt alternativ på den egna bakgården för att det överhuvudtaget skall vara ett acceptabelt alternativ till de olagliga racen. Det är väl fullständigt självklart att det aldrig kommer att finnas lagliga alternativ på gångavstånd från var och en som vill köra! Sitt inte bakom datorn och gnäll över att ”myndigheterna” inte ger er en plats att köra på. Ingen bara ”får” något i dagens samhälle! Det är klart som f-n att det är svårt och kräver att man engagerar sig och jobbar för sin sak men om man bara gnäller och inget gör lär det inte hända mycket. Dessutom gör ni det ju ännu jobbigare för er genom att ni skjuter er själva i foten gång, på gång, på gång, när ni kör era olagliga race. Speciellt när ni blockerar allmän väg! Ingen vill bli din vän om du börjar med att slå vederbörande på käften upprepade gånger.

Som avslutning tycker jag att ni som försöker argumentera för er rätt att stänga av valfri vägsträcka skall tänka en stund på följande. För visso ett drastiskt exempel, som förhoppningsvis aldrig har inträffat, och förhoppningsvis aldrig heller kommer att inträffa men nog rätt tänkvärt även för den mest fanatiska försvararen av olagliga streetrace.

Ibland händer det att SOS Alarm uppmanar den som larmar att ta den egna bilen för att det krävs läkarvård så snabbt att det helt enkelt inte finns tid att invänta en ledig ambulans. (Även Taxi kör ju ibland nog så alvarliga sjuktransporter, som vi kunnat läsa om i tråden.) Hur f-n vet ni att ingen av de bilister ni hindrar vid era race tillhör någon av dessa? Nej, självklart vet ni inte det! Tack och lov är väl dom lösningarna på akuttransporter inte så vanliga, MEN, behovet kan uppstå precis var och när som helst. Den, eller dom, minuter ni hindrar en sådan transport kan bokstavligen utgöra en skillnad på liv och död. Tänk OM det blev verklighet just den där gången det var just DU som tog initiativet till att blockera trafiken. Känn efter.

Är ett race verkligen värt så mycket att du/ni är beredda att ta den risken?
Är du som väljer att blockera vägen beredd att ta risken att kanske orsaka att, i värsta fall, ett litet barn förlorar livet för att det tog två minuter för lång tid att få läkarvård?
Skulle du kunna leva med den vetskapen resten av ditt liv?

JFfoto
30 juli 2013
Alla som klagar på att race hindrar trafiken, ja, ni sitter och klagar och är så duktiga själva. Men nästa helg är ni ute på en stor crousing utan någon anledning, bara för att kolla bilar och visa upp sin egen bil. Crousingar är nog det segaste som finns. 

Såg en ambulans på power meet, med blåljusen på, den kom ingenstans.

Det jag menar är, att ni överdriver här, ni ska bara leka duktiga på internet. Visst är det helt fel att blocka trafiken, men ingen är så duktig i alla kategorier så alla borde sluta klaga. För ni gör samma sak själva någon annan gång.
Senast redigerat av Kalltkaffe (30 juli 2013)

5 198 Inlägg
30 juli 2013
jämföra en större cruising ( som med största sannolikhet har tillstånd) med ett olagligt race är som att jämföra kattskit med pizza.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 juli 2013
gamlingen skrev:
jämföra en större cruising ( som med största sannolikhet har tillstånd) med ett olagligt race är som att jämföra kattskit med pizza.

Säger experten?

5 198 Inlägg
30 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
gamlingen skrev:

Säger experten?

Vem påstår att jag är expert.. verkar finnas nog av såna .

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 juli 2013
gamlingen skrev:
HereComesTrouble skrev:
gamlingen skrev:

Säger experten?

Du verkar veta hur kattskit smakar? :p

Således expert på området!?

757 Inlägg
30 juli 2013
Evildan skrev:
Kan vidareutveckla det.

Sorry har svårt att visa sympati åt någon som har så dålig smak att man väljer att köra prius och som desutom kör taxi vilket är den sämsta yrkeskåren att köra bil.

du hade lika gärna kunnat bli stoppad av polisen när du körde din resa i en ren rutinkontroll och den hade tagit längre tid än du hade behövt vänta på ett race i sthlm iaf. och oddsen är större att bli stoppad av polisen än av slumpen att hamna i ett race.

1. varför plockade du ens upp honom? du såg ju att han var blodig och höll på. kanske är ett jobb för polisen att ta hand om det istället.

mycket plastraketer på race idag? tycker jag mest ser audisar och bmw smile och sen jänkare 1 kväll om året.

757 Inlägg
30 juli 2013
MrH skrev:
Om man nu är beredd att satsa så otroligt mycket tid och pengar på att göra sin bil så snabb som bara är möjligt, varför är man då inte samtidigt beredd att satsa en struntsumma (i sammanhanget) på att åka till en plats där det dels är lagligt att köra och dels finns alla tänkbara säkerhetsarrangemang?

Som avslutning tycker jag att ni som försöker argumentera för er rätt att stänga av valfri vägsträcka skall tänka en stund på följande. För visso ett drastiskt exempel, som förhoppningsvis aldrig har inträffat, och förhoppningsvis aldrig heller kommer att inträffa men nog rätt tänkvärt även för den mest fanatiska försvararen av olagliga streetrace.

Ibland händer det att SOS Alarm uppmanar den som larmar att ta den egna bilen för att det krävs läkarvård så snabbt att det helt enkelt inte finns tid att invänta en ledig ambulans. (Även Taxi kör ju ibland nog så alvarliga sjuktransporter, som vi kunnat läsa om i tråden.) Hur f-n vet ni att ingen av de bilister ni hindrar vid era race tillhör någon av dessa? Nej, självklart vet ni inte det! Tack och lov är väl dom lösningarna på akuttransporter inte så vanliga, MEN, behovet kan uppstå precis var och när som helst. Den, eller dom, minuter ni hindrar en sådan transport kan bokstavligen utgöra en skillnad på liv och död. Tänk OM det blev verklighet just den där gången det var just DU som tog initiativet till att blockera trafiken. Känn efter.

Är ett race verkligen värt så mycket att du/ni är beredda att ta den risken?
Är du som väljer att blockera vägen beredd att ta risken att kanske orsaka att, i värsta fall, ett litet barn förlorar livet för att det tog två minuter för lång tid att få läkarvård?
Skulle du kunna leva med den vetskapen resten av ditt liv?

struntsumma? så du tycker 5-6.000kr för en dag är ok för att köra kanske 3 repor? tycker inte jag är en struntsumma iaf. sen åter igen tiden. är långt till banorna i sverige då alla inte vill köra runt runt på go-kartbanor osv tar då gröndal som exempel där. så liten bana att man hinner inte växla mellan kurvorna för det går så fort.

Om du nu är så pass sjuk att du behöver akut läkarvård ska du verkligen inte ta bilen! vad händer om du tappar medvetande osv undertiden du kör?

ja det är våran hobby för hade personen i fråga verkligen varit av akut vård då hade det varit en ambulans och då hade den blivit framsläppt snabbare. som sagt han kan lika gärna bli stoppad av polisen i en rutinkontroll alternativt för att han körde för fort med "patienten" i bak.

och åter igen så har det aldrig hänt på dom seriösa racen smile

757 Inlägg
30 juli 2013
gamlingen skrev:

ja och där ställde det "lagliga" evenemanget till med fler olyckor, våldtäkter, hindrande av ambulanser, skadegörelse, förstörelse på moder jord, blablabla osv osv osv. mer än vad ett race på gatan där ett snabbstopp på 2 minuter gör.

543 Inlägg
30 juli 2013
Dags att låsa tråden då det mest är pajkastning kanske?

Trött och bitter?? javisst!

5 198 Inlägg
30 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
gamlingen skrev:
HereComesTrouble skrev:

Säger experten?

Du verkar veta hur kattskit smakar? :p

Således expert på området!?

Då undrar jag som många andra hur det är med läsförståelsen.. VAR exakt står det att jag smakat kattskit ? visa mej gärna. Eller har du bildat en egen uppfattning ?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 juli 2013
gamlingen skrev:

Eftersom du jämför bör du väl veta skillnaden och har förhoppningsvis smakat?

Powermeet, laglig cruising mm. Våldtäkter, mord, misshandel mm..
Det är bra, men jävlar den som kör streetrace :p hahaha

Sök