Kalltkaffe skrev:
Nu när vi är inne på att blockera ambulanser, brandbilar m.fl.. Det blockeras ju även vid crousingar, men då verkar det ju vara helt acceptabelt. Mycket värre på crousingar än enstaka race ibland, så det här med att blockera ambulanser är bara för att ha argument, egentligen, vet ni att det är inte så farligt som ni själva skriver.
"Jag har sett flera race där man blockat ambulanser" Såna kommentarer vågar jag påstå är ren bullshit, överdrivet, bara för man ska ha argument att komma med och överbevisa.
Så diskussionen om att blockera ambulanser kan läggas ner tycker jag.
Och varför man inte kör på lagliga race? Många som inte vågar, inte känner till regler, rädd för att göra fel o.s.v. Det kostar pengar, och ligger för det mesta avlägset från där man bor. Och när man väl betalat, ska man ju vara där en halv dag och köra skiten ur bilen, men om det är en träff på en lördag kan man snabbt ta ett race med någon random, sen åka hem. Mycket enklare.
Det som är farligt vid race är publiken, men finns ju olika race, finns dom man är 4-5 bilar och stannar på en fin raksträcka, utan publik. Såna race, tycker jag, är inget fel på.