21 juli 2013
Trådstartare
hallå, har sökt runt och försökt komma fram till hur jag ska göra, men behöver har lite råd och tips tror jag,
jag köpte mej en vector sportkombi -02 2.0t med rasad motor , den är nordic 2 trimmad (225hk)
min tanke är nu då att lyfta ur motorn och få tag i en t5 botten ink kammar från en 9000 eller tidigt 9.3 va?
sen köra då t5 blocket(kolv,vev, stakar) med t7(min) kring utrustning ska väl passa ? och min(t7 ) topp osv, då kör man med t5an packning va ?, frågan är då ska man leta reda på ett 2.3 liters block (t5), och hur blir de med mappningen ?
när man ändå nu då är på väg och har motorn nere, vad hade ni gjort om ni varit jag? . håller växellåda och koppling, om jag nu vill ha en cirka 300 hk när jag är klar, toppen klarar det väl ?
är ändå lite begrännsad i budgeten, de blir inga kopplingar och diff för 20 tusen utan isåfall slänga i areo koppling eller så om de är nödvändigt?
vad hade jag behövt mer på ett ugefär om jag nu får ihop med 2.3l och med den setupen den har idag, 2.5 sport sitter på. är de btr.filter större ic. lite goare turbo sen är man där ? spridare,630cc? såklart en mappning, men grånglar jag till det med mappningen om jag kör 2.3 är de nordic 2 helt bortkastat isåfall
tacksam för lite ideer och tankar
mvh