Då har julen varit och man kan börja lägga tid i garaget på riktigt Inte många veckor kvar till Elmia nu och kommer stå där med Shotmonkeyteamet där
Fick hem sidokjolarna dagen före julafton från en av sponsorerna:Japtuning, så jag var tvungen att provmontera dem så jag får fundera ut hur jag ska göra vid breddningen
Nu har de varit jul, nyår mm mm sen blev de ett bröllop så nu är man gift med
Så nu blir det till att öka tempot i garaget, Har varit och handlat verktyg, kompressor, blästerskåp, nya lacksprutor, utsug mm mm mm. Så nu har man iaf börjat blästra alla smådetaljer som skall lackas och sitta under bilen.
I övrigt så har jag bara slipat och slipat och ja .... slipat på bakskärmarna och resten av karossen
Fått en spec jag ska bygga efter nu på motorn så stakar kolvar mm är beställt från Japtuning. Kommer att köra på Etanol så det blev lite funderingar och beräkningar nu på hur jag ska bygga soppa systemet. sen är jag mitt uppe i ett svårt val hur jag ska fixa tändningen då jag ska köra med vag spolar men måste bygga om så jävla mycket pg av N/A toppen
Fått en spec jag ska bygga efter nu på motorn så stakar kolvar mm är beställt från Japtuning. Kommer att köra på Etanol så det blev lite funderingar och beräkningar nu på hur jag ska bygga soppa systemet. sen är jag mitt uppe i ett svårt val hur jag ska fixa tändningen då jag ska köra med vag spolar men måste bygga om så jävla mycket pg av N/A toppen
Går ju att köra stdr spolar med tändförstärkare också. Va e de som skiljer så mycket i na toppen fråg gte?
Har de sista dagarna haft fullt upp med att välja färger mm till alla saker som blivit blästrade och även fått in en ny sponsor på pulverlackeringen av subframen, mm
Så förhoppningsvis kommer de lite bilder under veckan
Fått bygga om halva garaget de sista dagarna och byggt lite nya arbetsytor och dragit om tryckluftsystemet mm mm men har hunnit pilla lite med bilen med
Svetsade upp nya trösklar Gjöt fast sidokjolen på denna sida Sen påbörjade ja dörrsidorna
Och sen.... ja bilderna talar ju sitt eget språk men fy fan vad tråkit de är efter 12 timmar i sträck vid blästern Förstår inte varför jag ska blästra alla brickor och varenda jävla bult
Bakvagnen börjar ta form nya bussningar har kommit och börjat att svetsa bakaxelbussningarna iaf Rutan utskuren
Sen kommer jag att stå i A-hallen på elmia så nu börjar magsåret att märkas
Så ser dem ut där de sitter, Man måsta ha ordentliga avdragare för att få bort bussningarna, men så fort man fått bort dem är de nya relativt enkla att montera