3316
Sök

Köp av Volvo S40 T5

10 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Hej!

Har tidigare lagt upp en annan köpråds-tråd ang en A3, men var inte alls säker på vad jag ville ha så avvaktade.

Nu har jag i princip bestämt mig att min första bil (är 19 bast) skall bli en S40 T5. Jag är enormt kräsen med vad jag vill ha och har nu hittat en bil som överensstämmer exakt med mina "krav".

Silver, T5, svart inredning, 18" fälgar, High Preformance ljud, rätt vine/spoiler, R-design ratt, spak, tygmattor och automat ser iallafall jag som ett plus.

Jag har tittat på denna fina skapelse och pratat med ägaren som verkar seriös och noggran. Killen äger en rekondfirma och har sådeles tagit hand om sin pärla utomordentligt. Den har bara två ägare inkl. honom.

http://www.blocket.se/vi/47297415.htm

Jag får den nyservad, nyrekondad in och utvändigt samt med nya bakdäck som var slitna för 98.000kr.

Hur låter detta? Är någon tusenlapp mer än vad den är värderad till som max på tex Bilpriser.se, men jag anser att om den har såpass mycket utrustning och är så fin, samt att jag får allt ovan gjort på den, det är värt det.

Men vad tycker ni? smile

Tacksam för svar!
Senast redigerat av anting (2 april 2014)

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juli 2013
I första anblicken lät det dyrt, men kollar man på blocket så är den ju av de billigaste!  Bilvärderingssidor kan dra åt skogen, det är ju prisbilden på blocket som är totalt avgörande för köp/sälj/försäkringsärenden mm...

Sen automat... men men smaksak antar jag

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 587 Inlägg
22 juli 2013
Den ser väldigt fin ut i skicket tycker jag iaf !
Synd att den va automat bara, för du kommer vilja trimma den lite antar jag smile?

10 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
torpis skrev:
I första anblicken lät det dyrt, men kollar man på blocket så är den ju av de billigaste!  Bilvärderingssidor kan dra åt skogen, det är ju prisbilden på blocket som är totalt avgörande för köp/sälj/försäkringsärenden mm...

Sen automat... men men smaksak antar jag

Severin skrev:
Den ser väldigt fin ut i skicket tycker jag iaf !
Synd att den va automat bara, för du kommer vilja trimma den lite antar jag smile?

Hej!

Tack för svar. Ja det verkar vara en bra bil.

Bakdäcken hade blivit något snedslitna tydligen och brummade lite när han körde i vissa hastigheter, killen har nytt däck nu och skyller på att han gjorde hjulinställning med dåliga däck och det var därför de blev slitna. Men mig veterligen har ju S40n en fast axel som inte går att justera där bak?

Han berättar även att generatorn rasade under en längre tripp så den är bytt samt batteri.
När han köpte bilen för 2 år sedan så strulade tändningslåset, så det är bytt, samt startmotorn och en databox.

Är detta bra eller dåligt? Visst är det bra att sakerna är bytta men finns det en anledning till varför tex generatorn  gick sönder?

Får den som sagt med nya däck, nyservad med nya bromsbelägg och rekondad. Även beg. försäkring ingår så är någorlunda skyddad under de första 6 mån. Men vill bara kolla med er kunniga!

Super tacksam för svar!

Sök