2463
Sök

Bilen slirar

4 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
Hej jag har en volvo 740 16 valve som har börjat slira. Allt började med att jag skulle lägga en burnout och då small det till riktigt ordentligt och då började den slira och det hördes precis som att den hoppade över i kuggar någonstans. och efter det så har jag kunnat gasa på ibland och ibland så bara slirar den och nu så kommer jag ingen stans. Jag kan putta bilen fast att den ligger i växel så jag började montera ner lådan och kopplingen men lamellerna ser bra ut men om man tittar på tryckplattan så ser man att kopplingen har slirat så vad kan vara felet?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
23 juli 2013
burnismcc skrev:
Hej jag har en volvo 740 16 valve som har börjat slira. Allt började med att jag skulle lägga en burnout och då small det till riktigt ordentligt och då började den slira och det hördes precis som att den hoppade över i kuggar någonstans. och efter det så har jag kunnat gasa på ibland och ibland så bara slirar den och nu så kommer jag ingen stans. Jag kan putta bilen fast att den ligger i växel så jag började montera ner lådan och kopplingen men lamellerna ser bra ut men om man tittar på tryckplattan så ser man att kopplingen har slirat så vad kan vara felet?

bakaxeln tror ja de är tongue

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

4 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
Jag tror inte att det är bakaxeln har tagit upp bilen och snurrat på hjulen och det låter inget från bakaxeln

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 juli 2013
du har skutit lådan?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
den kändes bra när man växlade det va bara overdriven som lät konstigt

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 juli 2013
En bra början hade ju varit att ta reda på om kardanen snurrade eller inte när du kunde putta på bilen. Snurrande kardan betyder problem i lådan o stillastående kardan problem i bakaxeln...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
Hittade problemet det va lådan som va kass tack för svar smile

Sök