Okej då nu fick jag äntligen tummen ur och tänkte göra en liten update på det lilla som hänt med bilen och lite varför det varit brist på updateringarna.
Börjar med rost som alltid är roligt att ha på en bil... eller inte, så var ju tänkt att jag skulle fått lagat hålen under bilen inför vintern då den används nu och kommer användas under vintern som kommer men då jag inte är så kunnig inom området med svetsning och det så fick jag hjälp av farsan men blev bara ett hål lagat då han ej fick tid längre på grund av jobbet men är väl i stort sett vid alla fyra lyftkuddar som det är hål och sen några mindre på andra ställen som får bli till våren/sommaren. Tänkte passa på att fråga om det sitter några såna kuddar eller vad det kallas original på bilen eller om det bara är hål där? hade inga som satt där på min iallafall.
Efter lite slipande så svetsa vi fast ny plåt och på med lite tectyl, har tyvärr ingen efter bild på lagningen Sen testade jag att ta av "plastbreddningen", "saccoplanken" eller vad det nu heter
och kollade om det fanns någon rost under där som jag hört att det kan bruka vara då fukt och sånt kan komma in mellan där men fanns ingenting förutom två små blåsor vid kanten.
Skulle vilja ha dörrlister istället som pre-facelift då det är snyggare i mina ögon Nog om detta nu då och dags med det stora "lilla" problemet om varför bilen fick stå i 2-3 veckor hemma på pappas gårdsplan, jo jag skulle byta fläktrem...
Den nya mot den gamlaJätte enkelt tänkte jag och när jag skulle spänna den så hörde jag ett litet knak så skruva lös spännaren och såg detta.
köpte en ny skruv och skulle igen ta och spänna lite dock den här gången så hjälpte jag till att dra själva armen så det inte skulle bli sån påfrestning tänkte jag men det gick någon mil så börja remmen att tjuta och jag tänkte jaja lite till kan jag spänna då den var lite slapp och så gick skiten sönder igen
Fick bli att köpa en till skruv och så såg jag att spännings armen som egntligen var felet då gummit inne i den hade spruckit för att den blivit snurrad till max.
Men det är nu fixat och den rullar än så länge haha
Tänkte ta att avsluta med några bilder jag tog på den en dag under hösten, dock mobil bilder då det var oplanerade foton och jag inte hade kameran med mig
Tänkte fråga er vad ni tycker angående avantgarde grill om det är hiss eller diss till min bil?
Mamma köpte sig en 190D för någon månad sen och hon har en sån grill.
Så det var nog allt så länge
Mvh Christoffer