3616
Sök

Audi a4 b6 stereo Can-bus Hjälp

44 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Hej jag har aktivt system i min Audi a4 b6 från 2003 och hade tänkt byta Huvudenhet men vet ej vilken kabel jag behöver är det denna

http://www.conrad.se/websale7/?Ctx=%7bv … 1=tablink2

Mvh

1 045 Inlägg
27 juli 2013
du behöver för aktivt system inte canbus, antar du har stora bose systemet,
har inte katalogen här och säljer autoleads.
men tror det kan vara denna artikelnr 379170

44 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
NMI tackar:) okey men då får jag inte det att funka på täningen? nepp inte bose:(

http://www.conrad.se/ADAPTER-F%d6R-BILR … /md5}

den du menar?

1 045 Inlägg
27 juli 2013
har du inte bose behöver du inte ens kablage,
byt plats på röd och gula, vw har fipplat runt på tändnings + samt batteri +

aktiv antenn kablage behöver du dock.

44 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
men jag har ändå aktivt system så jag ska bara skifta röd och gul från bilens iso då? för att det skall fungera? hu har ingen möjlighet att fixa skiss eller något då jag är kass på el^^tack så jätte mycket

1 045 Inlägg
28 juli 2013
alltså har du problem att stereon inte sparar minnet, att den inte slår av/på med tändningen
men ljudet funkar i alla dörrar.
då ska du skifta röd/gul,

Men får du inget ljud i subben, eller bakdörrar då behöver du ett aktivt kablage,
canbus kablage behöver du inte alls till din bil.

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
det händer ingeting alls då allt är svart  kan ta bild på kablarna sen men skall jag skifta på gul och röd på stereon eller från bilens kablar?

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
var en i ljudaffär där jag bor som sa att jag var tvungen att ha can-bus för att kunna få det på tännigen

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
har inte haft liv i stereon i denna bilen

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
28 juli 2013
Det ser ut som att du eventuellt har CAN-bus till stereon.
Lägg upp ett kort på originalstereons dekal och ta kort på baksidan av bilens kontakter så att man ser i vilka kammare de olika kablarna sitter i.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

835 Inlägg
28 juli 2013
Din bil har CAN-bus till stereon, endera får du koppla den nya stereon så att den har matning hela tiden eller så drar du en egen tändningsplus eller köper ett CAN-businterface.

Konstant matning:
I den nya stereons kablage, den röda och den gula kabeln, dessa har skarvar mitt på, där får du koppla ihop den gula kabeländen som går mot stereon tillsammans med de två röda ändarna.

Egen tändningsplus:
Du får dra en egen kabel från nån lämplig inkopplingspunkt som är spänningsförande vid tillslagen tändning.
Har själv gjort det på en del A4:or.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
okey tack men är det denna kablen då?

http://www.conrad.se/websale7/?Ctx=%7bv … 1=tablink2

för att få det att fungera?

835 Inlägg
28 juli 2013
Det ser ut som det på beskrivningen till produkten.
Vill du inte dra en egen tändningsplus så är det ju ett interface som gäller för att få tändningsplus.
Sen har du en 'aktiva' bakhögtalare och sub så det behövs ändå adapter för att få det att fungera.

Själv har jag nästan uteslutet använt Autoleads produkter när jag monterat interface för HU:s.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
men du kan inte länka för det jag behöver:)?

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
haha fan känner mig kass kan du förklara med hjälp av denna bilden hur jag skall göra

http://www.pictures.se/bilder/jAi.jpg

1 045 Inlägg
28 juli 2013
Röd till gul, och gul till röd, smile
Men du har aktiva system med sub och allt enl dina bilder så du behöver kablage i alla fall

44 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
testade gul till röd och röd till gul men händer inget då men stereon fungerar i min andra audi b5

835 Inlägg
28 juli 2013
Det beror på att din B6 inte har analog tändningsplus i stereokablaget, det har däremot din B5.
Skippie skrev:
testade gul till röd och röd till gul men händer inget då men stereon fungerar i min andra audi b5

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök