Ja här händer det inte mycket... Det blev inget garage i år heller så bilen står i carporten och vilar
Såg ut såhär för några dagar sedan:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-3e9d4add1cc4ed955c8966e46a4b8267.jpg]()
Jag har sparat pengar till luftfjädring under hösten och vintern och såg fram emot att få igång det nu till våren, meeeen det sket sig... Hade hittat bra kit som gör det jag vill för runt 20k och tänkte inte så mycket mer på det. Nu när jag skulle beställa så hade jag inte en tanke på att dollarn gått upp nästan 3 kr sen förra året... Så det är helt plötsligt närmare 30k nu... Mycket pengar lägger man på sin hobby, men att lägga mer än bilens dubbla värde blir lite overkill. Hade varit så jäkla kul och skönt att ha luft på den, men någonstans måste jag tyvärr dra en gräns... Så det får bli i framtiden när antingen dollarn är lägre, eller när man har garage och kan bygga ihop ett kit själv billigare
![smile](img/smilies/smile.png)
Så just nu står bilen obesiktigad, besiktningen gick ut i höstas och eftersom jag inte tänkt köra bilen i vinter så tänkte jag besiktiga och regga med luft nu till våren när luften var på plats. Så nu är jag tillbaka till problemet med att fjädrarna är lite för mycket kapade och hänger löst istället...
![wink](img/smilies/wink.png)
Så planen nu är att försöka hitta ett par sänkningsfjädrar som inte kostar 7000 kr och stoppa dit och besiktiga och så. Sen kapa ner till nuvarande höjd fast något lägre fram. Originalfjädrarna som sitter på nu ger lagom höjd, men dom är så jädra mjuka så så fort en person sätter sig bak så blir det svårkört, sitter 3 personer bak så drar den i backen. Och tanken var att kunna åka på någon cruising och annat och glida runt med vänner i sommar. Och sport/sänkningsfjädrar brukar ju vara lite hårdare, det kan i alla fall inte bli mjukare än originalfjädrarna från -74...
Hur som helst så blev det en massa sparade pengar över. Och varför spara dom till bättre tider när det finns rostfria Jetta mk2:or med AUTOMATLÅDA på Blocket?
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Så jag åkte och tittade på denna och slog till... Ser inte så kul ut på bilderna men det kan nog bli något
Behövde ändå ha en pendlarbil till våren när c200:an säljs, så varför inte något man även kan åka till Bug Run med?
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-463855c2f3393538f7b89695b2d8aecd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-c69d75c53f92e075b504153b75ecf0ec.jpg]()
Lite coils, fälgar och annat så kan det nog bli bil av den också.
Meeen åter till mercan då... Ska fixa fjädrar och laga avgasröret som har blivit sönderskrapat på några ställen. Sen besiktiga och se om det är något annat tokigt. Sen ska jag försöka se över motorn lite och serva osv. Bygga klart hatthyllan som jag påbörjade förrförra året... (den i trä) och sen får vi se
Ska i alla fall KÖRA bilen mer i år än jag gjorde förra året... Det är största målet just nu
![wink](img/smilies/wink.png)