3450
Sök

Volvo s60 2,4T. 2001. Tröttare en vad den ska vara.. Hjälp.

50 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
#1
Hej. Köpte en s60 för några månader sen som inte gick som den skulle från början. Men jag bytte Magnetventilen så fungerade allt som den skulle igen. Men sen var jag ute och små lekte lite så drog varvräknaren till rött på varje växel. och efter det är den trött. Bytt Luftmassemätare och då vart den lite piggare men ändå inte som den ska vara.. Tacksam för all hjälp.

Med vänlig hälsning Pontus.

A.Sörman
1 299 Inlägg
31 juli 2013
#2
Vilken färg på magnetventilen? är den svart å bilen chippad? ja då kan den redan vara död igen tongue


50 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
#3
Bilen är helt original. Japp det är den svarta.. Köpt på Volvo.

A.Sörman
1 299 Inlägg
31 juli 2013
#4
Har du laddtrycksmätare i så du kan se om den laddar okej? .Brukar inte vara mycket som strular på dom när den är standard typ läckage på en slang som är vanligast då. Inga felkoder osv?


50 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
#5
Har ingen inkopplad just nu. Men hade fel på magnetventilen på min V70 T5 men den visade rätt laddtryck även fast den var ihjäl. Nej inga felkoder. Har väntat på att det ska komma upp men de har det inte..

3 173 Inlägg
31 juli 2013
#6
Har samma problem med denna jäkla magnetventil..har bytt min 3 gånger på 1år å varje gång den bytts går bilen som en dröm..skulle rekommendera en från Autotech eftermarknads magnetventil.den e dyrare men håller förmodligen bättre ska beställa en sådan ja med


342 Inlägg
31 juli 2013
#7
2,4t är ju jättetrött original, varför varva den till varvstoppet? Efter 3500 dör den ju ut som en diesel nästan tongue

50 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
#8
Får helt enkelt testa byta igen.. Haha kanske inbillade mig att de skulle komma mer effekt wink


Sök