MR_T skrev:
quinna skrev:
MR_T skrev:
Tack.
Kanske lite fel rubrik men i infot står det modernt stuk på gammalt sätt tror jag.
Tanken är att karossen liknar en 34 fast lite modernare linjer eller annorlunda linjer. Motorn får sig ett sprut men vet inte vad det blir, el/elektronik blir typ keyless entry med lite extras sedan har jag några ess i rockärmen som jag inte avslöjar nu
Då låter det helt plötsligt mycket mer logiskt
Ska bli kul att se. Det finns lite möjligheter när man tillverkar karossen helt själv. Jag ser framför mig nån hybrid mellan standard 34a och Plymouth Prowler
Va det gäller insprutning så kan jag varmt rekommendera MaxxECU. Kör det på min V8. Lättarbetat, relativt billigt och framförallt manual på svenska med bra bilder och kanonsupport!
Jo nu är du inne på rätt spår 34a/Prowler.
Kollade lite på MS sprutet men MaxxECU var ju ett bra tips. Skönt med svensk manual.
När tänkte du starta ditt bygge?
Jag har kört MS förut, köpt färdigt system från "seriös" firma. Funkade väl helt ok och det är billigt, men tumregeln är att man får vad man betalar för. Jag hade mycket problem med misständningar och dålig transientbränslereglering. Dessutom är det alltid en hel del avbuggning vid uppstart. Jag fick skicka min ECU till England för den var fellödd osv.
Mitt MaxxECU däremot fick jag igång motorn på ett par timmar utan några som helst problem. Då va dock kabelhärva och allt klart och väldigt seriöst gjort innan å andra sidan. Enda problemet jag har är att min triggersignal blir lite ojämn vid crankning då jag har högt komp och kanske lite klen startmotor.
Jag har på sätt och vis redan startat. Jag har byggt motorn färdig och har senaste månaderna renoverat garaget hemma för att kunna bygga bilen på rätt sätt. Karossen hämtar jag nu på lördag.
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!