teamvolvoracing skrev:
CleanUpGuy skrev:
Hej,
Min Volvo 740 är ordentligt skänk. Jag körde idag över ett ganska ynkligt farthinder, trodde att det skulle
ta i men det gjorde det inte. Hur brukar ni andra som har skänkta bilar om ni kommer till en väg där det
finns ett farthinder? Försöker ni köra över eller vänder ni om och tar en annan väg? Och har nån här råkat
fastnat vid ett farthinder?
Mvh, Jocke
kan inte låta bli men säker på att du inte har betalat lite för bilen iaf? eller nån som har
SKÄNKT hela bilen till dig? sen far du å hänger den på farthinder.. vi andra som får köpa vara bilar vi brukar snedda över guppen om bilen är låg eller om bilen är löjligt låg välja en annan väg
Egentligen kan man nog säga att jag fått bilen gratis. För ett par år sedan köpte jag en Land Rover Serie III.
Betalade 20 000kr för den. Fick den billigt eftersom ägaren trodde att den hade fel i motorn, som det visade
sig att det inte var (gammal diesel var problemet).
Sen bytte jag den jämt ut mot en Land Rover Defender. För en vecka sedan sålde jag Defendern för 62 000kr,
och köpte en stylad Volvo 740 för 36 000kr, och då fick 26 000kr i handen. Jag hade lagt ner ca, 10 000kr på
att bygga upp Land Rover bilarna jag hade. Så jag har allt som allt lagt ut 30 000kr, och äger idag en fräsh
Volvo 740 och har 14 000kr extra i handen.
![smile](img/smilies/smile.png)
Så ja, om man kan säga på det sättet, så har jag fått bilen gratis.
Det är bäst att snedda över farthinder, men det fungerar inte alltid att göra så. Ibland finns det någon
skyllt på mitten av farthindret, så man kan bara köra rakt över
![tongue](img/smilies/tongue.png)