3528
Sök

Efterlyser skåpbil som använder våran företagslogga

Crusty69
7 augusti 2013
Trådstartare
#1
Det är som sagt någon/några som har påträffats runt gävletrakten med våran logga på skåpet helt utan godkännande (såklart)

Vi tror att det är en Merca Sprinter som visas på bilden, vi har bara Iveco 3,5tonare i våran vagnpark.

Kan vi ha turen att det är någon här inne som rör sig i dom trakterna som skulle kunna få tag i ett REG nr på den här bilen så vi kan ta itu med det? smile

Bilen har som sagt påträffats i Gävle den här gången, och då han som såg bilen körde stor lastbil så kom vi inte närmare än såhär, och det mänskliga minnet verkade svika när det kom till att lägga bokstäver och siffror på bordet smile

Det är inte alls omöjligt att bilen utgår från Norrort/Arlanda nånstans heller med tanke på tidpunkt/plats den har påträffats varje gång.


Ni kan väl hålla ögonen öppna? Tack! smile

Uppladdar en bild som en av chaufförerna lyckades ta.

https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48048/48048-d3c9deb1976da9641c9f84ec13665e1c.jpg
Senast redigerat av Crusty69 (7 augusti 2013)

Roos
7 augusti 2013
Trådstartare
#2
Undra om inte han har varit här och vänt någon gång.
Vet att jag reagerade på nån bil för ett tag sen som stog här utanför grindarna och bara försvann, och när jag pratade med tjejen hos er visste ingen vilken det var.

7 274 Inlägg
7 augusti 2013
#3
Vad är loggan då?
Håller utkik om jag vet vad som jag ska leta efter .


Crusty69
7 augusti 2013
Trådstartare
#4
Roos skrev:
Undra om inte han har varit här och vänt någon gång.
Vet att jag reagerade på nån bil för ett tag sen som stog här utanför grindarna och bara försvann, och när jag pratade med tjejen hos er visste ingen vilken det var.
Så kan det ha varit, snart kommer väl massa konstiga fakturor också..


Brains : Loggan ser du bak på skåpet där Tech Trans - Specialtransporter

7 274 Inlägg
7 augusti 2013
#5
Tech trans låter väldigt bekant. Jag måste ha sett den känns det som...


Crusty69
7 augusti 2013
Trådstartare
#6
Brains skrev:
Tech trans låter väldigt bekant. Jag måste ha sett den känns det som...
Även vi har bilar som går norröver från stockholm. Men då bara lätta lastbilar av märket Iveco.

Men den här rackarn verkar rulla mellan Knivsta-Arlanda-Uppsala-Gävle typ

1 265 Inlägg
7 augusti 2013
#7
Crusty69 skrev:
Brains skrev:
Tech trans låter väldigt bekant. Jag måste ha sett den känns det som...
Även vi har bilar som går norröver från stockholm. Men då bara lätta lastbilar av märket Iveco.

Men den här rackarn verkar rulla mellan Knivsta-Arlanda-Uppsala-Gävle typ
är de bara loggan som är eran? eller hela alltihopa text och logga?

509 Inlägg
7 augusti 2013
#8
Har ni sålt någon gammal bil? Glömt att ta bort loggan?

pim_pim
7 augusti 2013
Trådstartare
#9
Gratis reklam ju ! ; )

1 215 Inlägg
7 augusti 2013
#10
pim_pim skrev:
Gratis reklam ju ! ; )
all reklam är ju inte bra wink

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

Crusty69
7 augusti 2013
Trådstartare
#11
Nico-the-kid skrev:
Har ni sålt någon gammal bil? Glömt att ta bort loggan?
Bilen som det här skåpet satt på var med om en olycka för flera år sedan, försäkringsbolaget löste in bilen och allt var frid och fröjd. Sen på nåt sätt har skåpet (eller delar av det) hamnat på nån skrot och sålts vidare.

Och då vi håller på med en del känsliga arbeten, betrodda hos en del känsliga kunder med känsligt gods så är det inte alls bra att det åker runt nån lirare med vårat varumärke.

Du va ju en rolig jävel du då
26 Inlägg
7 augusti 2013
#12
Fan den där har jag sett i Huddinge, TROR jag, såg väldigt bekant ut

Crusty69
7 augusti 2013
Trådstartare
#13
Kan ju mycket väl vara en av våra egna bilar ni sett lite överallt, för vi är ju verkligen överallt i storstockholm och svänger. Men vi alla kör Iveco's. Den här på bilden är med 98% säkerhet en Merca Sprinter

denkz
323 Inlägg
8 augusti 2013
#14
Ser ofta era bilar i stockholmsområdet. Tror jag har sett en sprinter med eran logga på också. Ska komma ihåg regnumret nästa gång jag ser den!


Crusty69
9 augusti 2013
Trådstartare
#15
Hittade bilen idag på väg hem från landstället strax norr om Sala. Problemet är på väg att lösas smile


Tack för att alla höll ögonen öppna! Kan nu låsa tråden smile

1 020 Inlägg
9 augusti 2013
#16
Kan man tvinga dom plocka bort loggan om dom inte vill?
Vissa sälger iväg sina bilar med logga o som du skrev tidigare inte alltid bra reklam.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 436 Inlägg
9 augusti 2013
#17
andreas1 skrev:
Kan man tvinga dom plocka bort loggan om dom inte vill?
Vissa sälger iväg sina bilar med logga o som du skrev tidigare inte alltid bra reklam.
Intressant fråga, är loggan registrerad hos PRV så är den ju skyddad, men vad jag kan se så har inte TechTrans gjort det... Så vad finns det för andra lagar?

Sedan finns det ju inget som säger att man behöver titta i lagen heller. Ofta räcker det att vara trevlig eller otrevlig nog.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 020 Inlägg
9 augusti 2013
#18
Caffe skrev:
andreas1 skrev:
Kan man tvinga dom plocka bort loggan om dom inte vill?
Vissa sälger iväg sina bilar med logga o som du skrev tidigare inte alltid bra reklam.
Intressant fråga, är loggan registrerad hos PRV så är den ju skyddad, men vad jag kan se så har inte TechTrans gjort det... Så vad finns det för andra lagar?

Sedan finns det ju inget som säger att man behöver titta i lagen heller. Ofta räcker det att vara trevlig eller otrevlig nog.
Ha ha jo.  normalt sett så har man ingen nytta av logan.
Personligen hade jag plockat loggan när jag köpt bil/skåpet så om man har loggan kvar har man kanske en tanke o då vill man inte plocka bort den

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Crusty69
9 augusti 2013
Trådstartare
#19
I det här fallet är jag nästan säker på att det är försäkringsbolagets ansvar att rensa bort sånt om nu skåpet går att rädda iom att dom löste in bilen direkt när olyckan hände för 3-4år sen.

1 020 Inlägg
9 augusti 2013
#20
Crusty69 skrev:
I det här fallet är jag nästan säker på att det är försäkringsbolagets ansvar att rensa bort sånt om nu skåpet går att rädda iom att dom löste in bilen direkt när olyckan hände för 3-4år sen.
Det borde väl vara samma som när du säljer bilen väl, det som finns får man göra vad man vill?
Hur slutade detta? Plockar ägaren bort det el ditt företag gör det o bjuder på fika under tiden?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår


Sök