Att kabeln är för kort & kardborren inte fäster har ju med bilen & göra. Felplacerat eluttag & för fet plast. Du får helt enkelt byta kärra.
Skämt å sido. Kul med en ny Bobrik ägare.
De mobila ATK fartkamerorna finns såklart inte med i Bobrik, av förklariga skäl. Där har man såklart nytta av en varnare.
Gällande varnare så den jag har tillgång till är en Cobra ESD-9560. Inte helt ny, ca 10-12år gammal skulle jag tippa på. Kanske finns det mer eller mindre känsliga modeller. Cobra är ju inte det bästa fabrikatet när det gäller varnare. Men denna varnar på K-band ca 3-4 vita plastvägstolpar framför kameran. Det är väl ca 50m mellan stolparna. Min uppskattning tidigare var således för kort. Så ca 200m innan. Men vad jag inte vet, är om det finns olika uteffekt på ATK-radarn beroende på om de är aktiva eller passiva? Det skulle ju isf kunna påverka hur tidigt det varnar.
Någon som vet var man kan finna specifikationer på dessa ATK-skåp? De kan ju inte vara hemliga?
Vad gäller Laser så är varnarna programmerade för att bara varna på de speciella Laser-pulståg som de olika laser-pistolerna har. Vilket såklart betyder att om Laserpistol-tillverkaren ändrar på pulståget eller det kommer en ny modell med annan laserpuls/våglängd, så detekteras inte denna automatiskt. Så de varnar inte på vilken laserstråle som helst, så som laserpekare m.m. (Finns kanske lågbudget prylar som gör även det?)
Vad gäller antal mätningar vid lasermätning så stämmer de att laserpistolen skall göra ett antal mätningar för att på så sätt ge ett säkert resultat. Men frågan är om laserpickan eller varnare + förare är snabbast?
Pro Laser 3 har väl den svenska Polisen?
http://kustomsignals.com/products/produ … gory/laserAktiva laser störare är kanske lite vanskligt att använda, med tanke på vilka följder det kan få. Men det beror såklart på hur vågad man är.
I USA så används ju på vissa ställen även radar-varnar detektering (RDD "Radar Detector Detector"). VG-2 Interceptor, Spectre III, Spectre IV & Stalcar är teknik som används för detta.
http://www.spectre-rdd.com/