3327
Sök

ATM magnetventil, passar den med all mjukvara?

904 Inlägg
14 augusti 2014
#41
torpis skrev:
Blyfot_Racing skrev:
Vet några som kör trimmat, lite trimmat å mer trimmat när det gäller s60/V70 å det funkar kanon med atm ventilen

Meeeeen

Förstår ni inte vad jag skriver eller skiter ni bara i det?

Laddtrycket har ingenting med saken att göra, trimningagraden har ingenting med saken att göra. Man måste alltid ha RÄTT komponenter oavsett.

251hk eller 1127hk, rätt saker behövs!

Byta magnetventil utan att byta chip till ett som är anpassat för magnetventilen är att be om problem.  Säger Autotech att deras mjukvara är ok så går det bra (givetvis), men att pluppa in den på andra chip är extremt dumt, till och med korkat.

Helt rätt torpis följer autotechs föreskrifter grejen ä att dom har testat magnetventilen på en orginal 2.4t i bänken å den visa 12hk plus

AUTOTECH S60 power

354 Inlägg
14 augusti 2014
#42
ha en laddtrycksmätare å ställ ner laddtryck till de som va innan bytet, så borde väl både glt å maxladd bli korrekt, å motorn håller..
verkar som den ger ca 0.2bar högre maxladd..


14 Inlägg
15 augusti 2014
#43
rudarmy skrev:
ha en laddtrycksmätare å ställ ner laddtryck till de som va innan bytet, så borde väl både glt å maxladd bli korrekt, å motorn håller..
verkar som den ger ca 0.2bar högre maxladd..

Men att ställa ner laddet på dessa är väl isåfall att mappa om den? Laddtrycket är väl elektroniskt styrt?

------------------------------------
Kör: S60 T5 2001 (b5234t3)

354 Inlägg
15 augusti 2014
#44
volvoknasen skrev:
rudarmy skrev:
ha en laddtrycksmätare å ställ ner laddtryck till de som va innan bytet, så borde väl både glt å maxladd bli korrekt, å motorn håller..
verkar som den ger ca 0.2bar högre maxladd..

Men att ställa ner laddet på dessa är väl isåfall att mappa om den? Laddtrycket är väl elektroniskt styrt?

Du å torpis har rätt, blandade ihop med den gråa mv som atm säljer..



Sök