Westergren skrev:
Ljud-fan skrev:
klubbfors skrev:
Extraktorgrenrör är väl lika bra att fixa då du liks håller på. Chip som sagt, men om du vill hålla dig inom samma prisklass finns ju även megasquirt, kostar väl kring 3000. Finns dom som hatar det och dom som gillar det, men du blir ju mer fri att fortsätta trimningen om du kan mappa själv, annars blir du ju lite låst av chippet.
Jag har ecomax viking chip, vet inte riktigt vart de bromsar.
Så A kammen är snäppet starkare säger ni?
Någon som har erfarenhet av t04e turbo?
Kör med t3/t04e i min 945:a, vet inte hur det är med 19t men upplever att t3/t04e turbon laddar fullt vid ca 4-4500 varv men då skjuter den på fint
dock har jag inte den "ultimata" setup:en för en t3/t04e så det är nog därför den laddar så pass sent...
Kompisen har en 940 med iordninggjord motor så som Nira i3+, portad topp, större ventiler balanserad botten osv osv. Turbon började ta sig riktigt bra runt 4-5000rpm. Detta med v-kam. Vx3 sitter i nu men effekten dör ut på varv så V-kammen ska nog i igen
Skonsam mot motor och drivlina i och med att effekten kommer senare. 19T laddar ju fullt skapligt tidigt vilket betyder mycket vrid på lågt varv som lätt knäcker en motor alternativt växellåda..
712 tryckplattan hänger med länge med en standardlamell. Kompisens 940 lämnade 483hk och 664nm vid 4990rpm då med en precisionturbo och e85. Kopplingen hänger med riktigt bra men visst slirar de om man våldar järnet. Men den klarade ju av 10 dragracestarter med slicks utan minsta slir så de funkar ju
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet