Goddag.
Ny på forumet och hoppas att detta ämnet gör sig bäst här.
I fredags eftermiddag gjorde jag något väldigt väldigt ambitiöst.
Jag satte mig på flyget upp till Stockholm, sen på bussen upp till Uppsala. I Uppsala blev jag hämtad av säljaren till en Chevrolet Caprice Classic som jag har varit mycket sugen på ett längre tag. Det generösa avståndet (Helsingborg - Uppsala) har förhindrat en snabbare affär och som vanligt velade jag fram och tillbaka och tänkte nästan ge upp.
Men som sagt, till sist satt jag ändå på flyget. Framför mig hade jag en potentiell bilaffär samt en rejäl körtur ner till Helsingborg. I en bil jag bara sett på bilder tidigare.
Väl på plats visar det sig att bilen är väl mer eller mindre i så bra skick som jag räknar med och kan bedömma. Jag provkör och den går fint, låter fint, allt funkar. Vi gör affär.
Jag påbörjar min körning söderut och det är på vägen ner jag gör bort mig lite. På vägen ner passerar jag flertalet vägbyggen och vissa är mer eller mindre tokiga, men särskiljt ett av dem är riktigt tight och när man sitter i en ny bil som är bredare och längre än nästan allt jag kört hittills så är det lätt att misstag sker. Något som jag fick erfara. Att det var bäckmörkt och att jag var trött gjorde inget bättre.
Således så skrapade jag i högersida av bilen i ett räcke, eftersom jag missbedömde hur mycket plats jag faktiskt hade.
Det gick inte snabbt, det var ingen jättehård smäll, och skadorna på bilen kunde absolut vara värre. Men detta är den första bilen vi köper själva och jag hinner fan inte mer än 15 mil med den innan jag ställer till det.
Jag har fortfarande ångest med allt vad det drar med sig över incidenten.
Är det någon som har några vänliga ord, tips på vad man ska ta sig till, någon i NV skåne som är duktig på plåt och lackskador som kan tänka sig att hjälpa till mot ersättning. Någon som gjort liknande och kanske värre grejer?
Jag är idel öra, jag vill bara ha mindre ont i magen och gärna en mindre repig/bucklig bil...
Den finare sidan;
![https://lh5.googleusercontent.com/-1hwJeCoO7rA/UhCwyx8lRTI/AAAAAAAAJ3U/jxzyVZg4wrA/s912/IMG_5549.JPG]()
Den mindre fina sidan;
![https://lh4.googleusercontent.com/-fzvREcCfpK0/UhCwxZWiMUI/AAAAAAAAJ3I/R_5Nv3li5SU/s912/IMG_5552.JPG]()