Låter inte som att de e nått fel på termostaten iaf.
Istället för att tappa ut allt vatten och hålla på som en idiot innan du vet att det är stopp så kan du känna på båda slangarna om dom är ungefär lika varma när bilen är uppe i driftstemp och du har på full värme i bilen.
Om INTE, så har du stopp.
Om BÅDA TVÅ är ungefär lika varma så har du förmodligen felet i styrningen till acanläggningen, det kan vara så att elmotorn som skall reglera spjället har gått sönder/glappar.
Om du hoppar in i bilen, slår på tändningen.
Starta inte bilen, ha de så tyst som möjligt och ha inte på radio och sånt.
Sätt fläkten på så lite som går men att den ändå snurrar och vrid på värmelreglaget från kallaste till varmaste och tvärtom och lyssna om du hör något som rör sig/elektroniskt ljud. Sätt sen fläkten på typ 80% och gör samma sak och se om du märker någon skillnad på luftflödet.
Göra detta och återkom.
Mvh