3602
Sök

Hur funkar biltemas migsvets MED GAS????

9 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder: Hur funkar biltemas migsvets med gas. Alltså inte med flusstråd utan vanlig homogen tråd och skyddsgas. Någon som testat som har en åsikt? Funkar det bra/dåligt? Hur det funkar i tjockare plåt bryr jag mig inte så mycket om utan det är hur det funkar i tunnare plåt, typ bilplåt, jag är ute efter!

Tack på förhand!

Rikard

Likbärgare
375 Inlägg
19 augusti 2013
Den funkar helt okej för hobbybruk, Ingen jätterolig svets att jobba med men funkar helt klart.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

9 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
vad körde du med för gas? big_smile

Likbärgare
375 Inlägg
21 augusti 2013
Ricofy93 skrev:
vad körde du med för gas? big_smile

Argon, Minns inte vilken blandning..

9 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
funderat på ren co2 då det är billigast men jag får se lite smile tack så mycket för bra svar!

Likbärgare
375 Inlägg
25 augusti 2013
Ricofy93 skrev:
funderat på ren co2 då det är billigast men jag får se lite smile tack så mycket för bra svar!

Ta även en funderare på vad du kräver av din svets, Ska du svetsa mycket och ofta eller bara lite då och då?

Isåfall rekommenderar jag att leta upp en beggad svets av känt märke, Exempelvis Kemppi eller Esab.

9 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Jo den ska isåfall mest vara till lite bilplåt och småsaker. Jag pluggar till svetsare så någon gång i framtiden så investerar jag nog i en bättre och roligare maskin! Men det tillåter inte ekonomin riktigt än hmm

2 Inlägg
29 oktober 2013
Letar svets till folkrace bygge där bågen är 4mm tjock har ja för mig...
räcker cemont maxistar 185tv 3fas tro

9 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Den räcker absolut smile vet du vad du sysslar med och vågar kräma på lite så ska det gå galant!

Sök