Tjena! Slänger upp en tråd på min 525 turbo nu som jag byggt förra vintern och ska uppgradera nu i vinter! Kommer uppdateras så ofta som möjligt, dock har jag haft en tråd förut på ppf som inte blev mycket uppdaterad men ska försöka denna gång
Bilen har körts hela sommaren med S2 turbo, 440cc spridare, nån 044 kopia, fekzen chip , extern 50mm wg osv. Sköt på bra men vill ju såklart ha mer
Siktar på 500hk till nästa sommar, dock ej bestämt om
ja ska köra orginal kolvar å stakar eller smidd.. Skriver nya planerade specs, kompletteras med tiden då jag vet vad det blir.
-Ny turbo (ej bestämt vad,förslag mottages)
-618 tryckplatta
-4 pucks sinter
-En Deatschwerks DW200 intank pump
-Sprut(vad rekommenderas här?)
-ARP bult topp
-Cooperring packning
-Helrenoverad motor
-ZF låda som reserv, kmr köra på min getrag så länge den håller
-Hydraulisk handbroms
-Sportstolar
Säkert glömt hälften jag suttit och planerat men ungefär nåt sånt
Ska försöka ta så mycket bilder som möjligt nu på bygget så man kan se tibax sen på allt man slitit på med
har en 325 diesel som bruksbil som jag piffar upp lite just nu så den kommer göras klart före turbobeemern rivs
Lägger upp lite bilder nu,byggbilder från förra vintern kommer sen,då jag inte har dem på denhär datan.
525an
325an som jag fixat lite rost på och byter bromsar, fjädror(ska besiktas och här kör vi kapat) kopplingen ska bytas och så har jag lite godis som ska målas till den som t.ex m3 front och bakrute spoiler ögonlock m.m
tråkiga bilder men lägger upp iaf
Får hoppas nästa uppdatering är snart, då kommer lite riv bilder på 525an. Bara jag får brukisen klar så ska det nog ta fart, hej sålänge
mvh alex