4037
Sök

Inför kamaxel byte volvo 740 b230f.

30 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
#1
hej. det är så att jag för ett tag sedan inhandlat en ny k-kam, och jag undrar vad jag måste tänka på. har aldrig bytt kam förut, men jag vet att man kan vara tvungen att byta ventilbrickor(eller vad det nu heter) om ventilspelet är för litet/stort, och jag vet hur man gör det, så det är nog lungt. och jag vet hur man ska dra åt kammen efteråt, och även hur man nollar motorn osv. men det jag undrar är, eftersom det är en ny(sprillans alltså, dock köpt begagnad) kamaxel så undrar jag om jag måste fetta in den eller dylikt, eller om det räcker att doppa den i motorolja. samt att jag undrar om jag bör byta någon annan slitagedel, eller tips/trix för att underlätta, och även om jag måste tänka på något speciellt. undrar även om jag nödvändigtvis måste lös med hela kamremmen, räcker det inte med övre delen(alltså den som hänger över kamdrevet)?



Sök