3330
Sök

Tona sidopositions ljus på s40

16 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
Undrar lite vad besiktningen skulle säga om att tona sido positionsljusen? Och lite smakråd, skulle det bli snyggt?

Mvh Ludvig

Lägg gärna en röst på bilen wink

224 Inlägg
28 augusti 2013
Tror inte dom bryr sig, dom behöver inte ens fungera.

939 Inlägg
29 augusti 2013
Bror på på min fas 1 va det slag på fingrarna..... fick en 2a   men på min 03 var det helt ok=

* Voff voff *
10 567 Inlägg
29 augusti 2013
Det är väl som så att dom inte måste fungera, men att OM dom gör det så ska dom vara i enlighet med hur dom är E-märkta och den märkningen upphör om man tonar ljusen.

Så som jag ser det borde du då eventuellt kunna tona dom förutsatt att dom inte är igång... smile

Att sedan saker och ting släpps igenom ändå ibland på bilprovningen är en annan historia.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

16 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
tpdabster skrev:
Tror inte dom bryr sig, dom behöver inte ens fungera.

Nightmare89 skrev:
Bror på på min fas 1 va det slag på fingrarna..... fick en 2a   men på min 03 var det helt ok=

Brådhis skrev:
Det är väl som så att dom inte måste fungera, men att OM dom gör det så ska dom vara i enlighet med hur dom är E-märkta och den märkningen upphör om man tonar ljusen.

Så som jag ser det borde du då eventuellt kunna tona dom förutsatt att dom inte är igång... smile

Att sedan saker och ting släpps igenom ändå ibland på bilprovningen är en annan historia.

//Brådhis

Tack för svaren! Får bli att tona positionsljusen efter besiktning för att vara säker wink

1 125 Inlägg
30 augusti 2013
Mina på V40:in är tonade och var så när jag besiktade och det var inga problem

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 augusti 2013
Det besiktningen kollar på är inte färgen på själva glaset utan om den verkligen blinkar gult, så har du på 2-3 lager toning ska det inte vara någon större fara.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

* Voff voff *
10 567 Inlägg
30 augusti 2013
Slash skrev:
Det besiktningen kollar på är inte färgen på själva glaset utan om den verkligen blinkar gult, så har du på 2-3 lager toning ska det inte vara någon större fara.

Blinkar gult? Det handlar om sidopositionsljusen, inte sidoblinkersen. Eller har jag missat nå´t? smile

//Brådhis

EDIT: Men oavsett är E-märkningen förlorad om du tonar och besiktningsmannen KAN då sätta anmärkning på det. Se´n att det förekommer att dom inte gör det är en annan sak och gör det inte lagligt ändå...
Senast redigerat av Brådhis (30 augusti 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

16 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
Slash skrev:

Brådhis skrev:
Slash skrev:

Blinkar gult? Det handlar om sidopositionsljusen, inte sidoblinkersen. Eller har jag missat nå´t? smile

//Brådhis

EDIT: Men oavsett är E-märkningen förlorad om du tonar och besiktningsmannen KAN då sätta anmärkning på det. Se´n att det förekommer att dom inte gör det är en annan sak och gör det inte lagligt ändå...

Handlar om sidopositionsljusen INTE blinkers smile Men dom är väl inte så petiga med dessa då dom inte ens behövde funka egentligen?smile

//Ludvig

16 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
fadret skrev:

Du hade rätt mörka ljus du wink då borde det vara lugnt smile

1 125 Inlägg
3 september 2013
ludvigsandh skrev:
fadret skrev:

Du hade rätt mörka ljus du wink då borde det vara lugnt smile

Nej det är inga bekymmer,det är bara tona på.Jag besiktade i Skövde,dom hade ingen kommentar om dom.
Senast redigerat av fadret (3 september 2013)

Sök