25 oktober 2013
Trådstartare
Igår när jag pratade med Volvoproffset på Liljas så fick jag berättat för mig att jag inte behöver en ny framstöt för att kunna lacka den i samma utförande som 96-98, utan bara maskera upp och grunda med plastgrund och sedan måla på angivna platser. Gutt! Jag trodde det var en snikvariant som var lite sådär "man kan ju göra så men det är ju inte rätt!" men tydligen var det så som de hade gjort i fabrik (typ), och då får jag väl lita på hans ord eftersom han faktiskt jobbade med att montera ihop dessa bilar.
Svårare verkar det dock vara att få tag på en vänster framskärm, frakten blir dyr. Och folk som säljer reservdelsbilar vill bara sälja hela bilen och inte delarna. Och jag har inte plats för en till bil!
Dock kan min vän på skroten få tag på sprillans nypressade framskärmar för 1500 kr, men är det värt det?
Han kan givetvis lösa begagnade också, men själva hade de inga i lager, och bara 80-tals 740 på gården..
Igår kom en beställning till mig via bussgods, men den var inte riktigt som jag hoppades.
Häng kvar här i eftermiddag så ska jag visa er!
Kram!