3160
Sök

Honda Civic EG -93 Stance

ska försöka få den som jag vill. de e bara det att jag inte vet hur den kommer se ut :P

70 756 Visningar
Projektet avslutat 11 juli 2014
369 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
jag bygger absolut inte för komfort tongue camber är snyggt. Alla får ju tycka vad man vill men som sagt. ingen komfort

Pray For Japan

28 Inlägg
22 februari 2014
Camber används ju för att få bilen riktigt låg utan att behöva tucka hela hjulen. Sen är det ju jäkligt snyggt om man lyckas få schysst fitment med det smile

1 830 Inlägg
22 februari 2014
Tune skrev:
jag bygger absolut inte för komfort tongue camber är snyggt. Alla får ju tycka vad man vill men som sagt. ingen komfort

Haha då är jag med, tyckte min 850 var lite jobbig o köra stundvis då den var rätt låg tongue Men ja låga bilar är ju snyggt så det är väl sånt man får ta? ^^

Bullet--- skrev:
Jiiimmie skrev:
Förstår inte riktigt varför vissa vill ha en camber så bilen ser misshandlad ut tongue Kan ju inte vara skönt att åka med det? ^^ Jag menar det måste ju vara stumt o jätte jobbigt o köra ? smile

(allt sånt är rätt nytt för mig o menar inget illa med inlägget) smile

+1 Alla får bygga som dem vill och det ser jag inget fel i men överdriven camber som många nyblivna Honda-ägare blivit så förtjusta i är det inget snyggt med. Det ska vara funktionellt enligt mitt tycke.
Det är en Honda, ingen mexikansk lowrider big_smile

Ontopic, ta detta med en nypa salt wink

Haha jojo klart jag tar det med en nypa salt, det är typ helt nytt för mig men blev tvungen o fråga ^^

TylerTheCreator skrev:
Camber används ju för att få bilen riktigt låg utan att behöva tucka hela hjulen. Sen är det ju jäkligt snyggt om man lyckas få schysst fitment med det smile

Hehe jo det vet jag smile Kan lite om det då jag kollat upp det men som sagt blev tvungen o fråga varför folk gör sånt smile

Lite OT förlåt men ta denna som exempel, jag kan inte påstå att jag tycker detta är snyggt hmm
http://www.youtube.com/watch?v=_r6ltUgtFWI

Men sen förstår jag att vissa skaffar det för att få bilen låg för utställning o så. Men för mig så skulle det inte gå att ha en sådan låg bil. Tycker det räcker med vanlig sänkning smile
(Här i området så kan du åka kanske 100m mellan farthinder o gropar/gupp som är brutala)... Är väl därför jag inte är ett fan av sånt.

Men tycker att tråden verkar intressant så det kanske får en att ändra sig ? ^^

369 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
jo men som jag sa tidigare så bygger jag bil efter plånboken. hade jag haft råd så hade jag byggt typ trackstance men har inte råd att bygga maskin och är inte extremt sugen på att trimma D15. jag har ingen aning om tråden kommer ändra ditt intresse. Det jag bygger är ju inte direkt nytt eller unikt så du hittar säkert liknande trådar utan massa camber om det inte passar herrarna i smaken smile

mvh

Pray For Japan

1 830 Inlägg
22 februari 2014
Tune skrev:
jo men som jag sa tidigare så bygger jag bil efter plånboken. hade jag haft råd så hade jag byggt typ trackstance men har inte råd att bygga maskin och är inte extremt sugen på att trimma D15. jag har ingen aning om tråden kommer ändra ditt intresse. Det jag bygger är ju inte direkt nytt eller unikt så du hittar säkert liknande trådar utan massa camber om det inte passar herrarna i smaken smile

mvh

hehe nej men det är alltid kul o se bygget o hur du går till väga smile inge fel med att bygga sin bil på sitt vis eller sin takt smile

241 Inlägg
4 mars 2014
Har helt missat att prenumerera på denna så gör det nu smile

369 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
permobil-91 skrev:

hehe sånt som händer big_smile kul att du följer nu iaf! smile hur går det med din?

Pray For Japan

Retarded or just Overjoyed
353 Inlägg
4 mars 2014
Schysst projekt , -4 graders camber låter riktigt fett. Ser fram emot resultat!

369 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
bbellman skrev:
Schysst projekt , -4 graders camber låter riktigt fett. Ser fram emot resultat!

jo jag med tongue

Pray For Japan

241 Inlägg
4 mars 2014
Jo det går sakta men säkert framåt, har inte hunnit fixa på den så mycket i vinter

Tune skrev:
permobil-91 skrev:

hehe sånt som händer big_smile kul att du följer nu iaf! smile hur går det med din?

369 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
permobil-91 skrev:
Jo det går sakta men säkert framåt, har inte hunnit fixa på den så mycket i vinter

Tune skrev:
permobil-91 skrev:

inte jag heller tongue har bara satt dit mina LCA, ASR plattan och camberstagen tongue och dom bakre mud guardsen tongue

Pray For Japan

369 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
beställde idag främre Godspeed camberkit big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158012/158012-79491d7a21f3c209bf39784497eff932.jpg

Pray For Japan

369 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
coils på bak:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158012/158012-103e18b6d3ee5b012de0dc356cb65871.jpg

Pray For Japan

369 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Med 3mm spacer på. ska försöka köpa mig 5mm nu i veckan:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158012/158012-571a9a4aa36fe6d85b55bc1aa96ad022.jpg

Pray For Japan

177 Inlägg
9 mars 2014
Vad har du för tum och bredd på fälgarna? smile och storlek på däcken big_smile blev jävligt bra i alla fall!!

369 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Kajsis skrev:
Vad har du för tum och bredd på fälgarna? smile och storlek på däcken big_smile blev jävligt bra i alla fall!!

jag har 15x8 med nangkang 165/45-15 smile Tacktack smile

Pray For Japan

489 Inlägg
369 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
Steenzor skrev:
gött
!

de blev bra tycker jag:)

Pray For Japan

1 830 Inlägg