Ja men då ska kopplingen hålla ifall man kör som folk
Motorn i sig, stakar och kolvar ska hålla om mappningen är bra gjord. Men gränsen ligger nog där omkring på en 2.4t, finns säkert dom som kört över 350hk på org kolv/stake men jag tror man lever farligt där uppe.
Bättre, tycker jag att, att satsa på 300-320 driftsäkra.
Spridare
Turbo
Intercooler
Mappning
Edit:
Det finns färdigt steg 4 till din såg jag. Men det går på ca 50 papp!!
Då är det avgas, turbo, spridare, filter och mappning.
Men man kan ju ska ffa grejerna billigare från annat håll och sen har du avgaset redan.
Turbon och mappningen är det som kommer kosta mest.
Och, T5an från den tiden körde ju med 16t och ljusblå spridare, med steg 1 låg dom på ca 300Hk och 410Nm.
Jag skulle rekomendera att du ringer typ Autotech och rådfrågar dom om ungefär vilken turbo du ska ha och storlek på spridarna.