2770
Sök

Lexus LS >10 år gamla

24 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
Jag är en sucker för glidarbilar, gärna med så stor motor.  Jag har noterat att man kan hitta Lexus LS400 och liknande på Blocket från 90-talet och tidigt 00-tal för överkomliga summor.  Nån som har erfarenhet av dem?

Hur är de att köra?  Jämfört med säg samtidiga S-klass eller 7-serie eller likande?

Kvalitet och service?   Dyrt på lyxbilsvis eller Toyota-volympriser? 

Svaga punkter?  Rost?

229 Inlägg
10 september 2013
Köpte en -92a för motorns skull drack lite under 1L/milen när jag körde den hem. Det som va fel på min va att dämparna va helt slut (en dämapre kostar 11k hos lexus medans 4 coilovers kostar 7-8k), varvräknaren funkade inte varje gång(inget att gråta över då den är automat) och displayen i mittkonsollen syntes inte texten på. Den rosten jag hittade va att brännsleröret va sönderrostat. Nu har jag ju ingen erfarenhet av varken S- eller 7-Serie men den va jävligt skön att både köra och åka i, precis allting gick att ställa och det va elektriskt. Gick ävena tt ställa hårdheten och höjden på luftfjädringen

24 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
Låter ju trevligt. smile

1 171 Inlägg
11 september 2013
Jag hade en -93:a i 2 år. Jätteskön tyst och trevlig bil. Kanske bästa bilen jag haft, saknar den ofta. I ärlighetens namn var väl dämparna på den ganska slitna så den krängde lite väl mycket i kurvorna men förrutom det kändes den nyare och mer tidlös än många nyare bilar trots att den gått 25000mil. Klart en underskattad bil enligt mig. Några småfel fick jag fixa som att instrumentklustrets belysning inte fungerade i kyla (några kondensatorer som behövde bytas) och någon vakuumventil som fick pluggas igen i styrservot. Förrutom det så funkade den mycket bra. Reservdelar och service är väl vanliga toyotapriser, dvs lite högre än normalt.

24 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Nu blev det så att jag köpte en -93:a med ungefär samma fel som räknats upp här tidigare.  Dessutom ganska anfrätt och sliten på många håll ... men jädrigt skön att åka med.  Billig var den, men pajar nåt stort lär man väl inte laga. smile

Sök