4890
Sök

Sänkning V70-99?

* Voff voff *
10 736 Inlägg
7 januari 2014
Growe skrev:
225/40-18 har jag kört på R-kopiorna med 60/40 sänkning utan att det tar i oavsätt lastning eller hur man kört förutom standard skarpningen vid innerskärmarna men det gör det med orginal hjul oxå smile mina titan skrapar i på insidan smile

Jag vågar påstå att Titan med rätt dimension (205/45-17") inte skrapar i. Men många (läs: dom flesta!) kör med 215 eller 225 och då tar det i.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
7 januari 2014
Brådhis skrev:
Growe skrev:
225/40-18 har jag kört på R-kopiorna med 60/40 sänkning utan att det tar i oavsätt lastning eller hur man kört förutom standard skarpningen vid innerskärmarna men det gör det med orginal hjul oxå smile mina titan skrapar i på insidan smile

Jag vågar påstå att Titan med rätt dimension (205/45-17") inte skrapar i. Men många (läs: dom flesta!) kör med 215 eller 225 och då tar det i.

//Brådhis

byter du inte styrbegränsarna tar dom i oavsätt däck smile  just nu kör jag med tok höga och breda däck (225/45-17) svårt att hitta så mycket lägre dubbat

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 736 Inlägg
7 januari 2014
Growe skrev:
Brådhis skrev:
Growe skrev:

//Brådhis

byter du inte styrbegränsarna tar dom i oavsätt däck smile  just nu kör jag med tok höga och breda däck (225/45-17) svårt att hitta så mycket lägre dubbat

Nix, med rätt däckdimension går det fritt. Har provat själv. smile

Man kan dock köpa styrstoppen från C70 så går det fint at köra med bredare däck utan att det tar i.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (7 januari 2014)

781 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Tack för svar!:)Kommer ändra min beställning till 225/40-18".Nu är bara frågan..:

Kumho Ecsta XT KU37 eller Hankook Ventus V12??smile

* Voff voff *
10 736 Inlägg
8 januari 2014
marbling skrev:
Tack för svar!:)Kommer ändra min beställning till 225/40-18".Nu är bara frågan..:

Kumho Ecsta XT KU37 eller Hankook Ventus V12??smile

Jag kör själv KU37 på sommaren och dom är helt ok. Sidgreppet i vått är väl kanske inte i klass med Michelin, men det är ju iofs inte priset heller. Och jag har kört på betydligt sämre däck än dessa. Jag är iaf totalt sett nöjd med dom och dom är inte på något vis sådär livsfarliga som kina-däck kan vara.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (8 januari 2014)

781 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Men vf..Efter mkt funderande över fälgar,o efter att ha sålt mina Nebula,så bestämde jag mig för Svarta R-fälgar.Ska ha bilen helt Röd/Svart,osså gillar jag mörka fälgar.

Men när jag väl beställde dom för ca 1 vcecka sen var dom slut..ny lev i Februari.Ok,inte hela världen,ska inte ha dom nu ändå.Men sen kom det nytt besked i förrgår.Svarta R kommer inte in förrän tidigast ngn gång i Maj.mad

Så vad gör man nu?

Forummoderator
26 397 Inlägg
9 januari 2014
marbling skrev:
Men vf..Efter mkt funderande över fälgar,o efter att ha sålt mina Nebula,så bestämde jag mig för Svarta R-fälgar.Ska ha bilen helt Röd/Svart,osså gillar jag mörka fälgar.

Men när jag väl beställde dom för ca 1 vcecka sen var dom slut..ny lev i Februari.Ok,inte hela världen,ska inte ha dom nu ändå.Men sen kom det nytt besked i förrgår.Svarta R kommer inte in förrän tidigast ngn gång i Maj.mad

Så vad gör man nu?

Väntar till i maj, eller köper andra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 januari 2014
jag har lyckats skrapa i bak me 225/35-18, min är sänkt 30/30 med  eibachfjädrar, men det va med full bil och ett hårdare gupp, så det har bara hänt någon enstaka gång... men fram skrapar det ju alltid som sagt...

781 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Svårt det här,måste kunna nytta bilen men sänka den vill man ju gärna.Däcksnubben sa att jag kunde glömma 19" helt om jag sänkte bilen,men jag handlade lite bilgodis av en kille förra veckan,som körde med sänkt V70-99 med 225/35-19".

Han hade inga problem,trots att han lastade i den,sa han.Lutar kanske åt att jag handlar 19" trots allt,o labbar med sänkning efter det.

Hmm..smile

Sök