3625
Sök

Svets krångel

305 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#1
skulle köra med 0.6 tråd men hela tiden, fastnar tråden i koppar munstycket vid minsta stänk.
mkt irriterande då den trasslar upp sig i matar hjulet. Massa tråd till spillo.
Hur får man detta att fungera?
Senast redigerat av Farfar77 (19 september 2013)

Land-Rover Allergiker
65 Inlägg
19 september 2013
#2
Provat med svetsspray?

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma

305 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#3
Pvpjtgb1111 skrev:
Provat med svetsspray?

ska inte behöva ha det?, 0.8 tråden använde jag alltid innan o den trasslade aldrig när de fastnat.

2 024 Inlägg
19 september 2013
#4
Bytt till rätt storlek på munstycke och matarhjul?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

305 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#5
Expoze skrev:
Bytt till rätt storlek på munstycke och matarhjul?

Ja rätt munstycke , sen ska svetsen klara 0.6-1.0 mm så men tydligen funkar det inge bra

1 071 Inlägg
19 september 2013
#6
Matar hjulet ska va inställt så du kan hålla emot tråden utan att den korvar sig vid matarhjulet när du håller emot tråden

Onödigt inlägg^^

Sothora <3
1 201 Inlägg
19 september 2013
#7
vad är det för svets? Och vad för tråd?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

119 Inlägg
19 september 2013
#8
Öka trådmatningen?

305 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#9
partyvan skrev:
Matar hjulet ska va inställt så du kan hålla emot tråden utan att den korvar sig vid matarhjulet när du håller emot tråden

Har prövat lösa klämman mot tråden en hel del men då slirar den i princip när man svetsar istället. Hittar ingen bra balans där

305 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
#10
Mercedesturbodiesel skrev:
vad är det för svets? Och vad för tråd?

Jadu en "telwin 183/2" ingen super kvalite presis

Sothora <3
1 201 Inlägg
20 september 2013
#11
med flusstråd?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Forummoderator
26 363 Inlägg
20 september 2013
#12
Mercedesturbodiesel skrev:
med flusstråd?

Skulle tro det är det, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

509 Inlägg
20 september 2013
#13
Är hjulet märkt med 0,6-1,0 ?
Det brukar vara vändbara hjul eller också byter man.

509 Inlägg
20 september 2013
#14
Är hjulet märkt med 0,6-1,0 ?
Det brukar vara vändbara hjul eller också byter man.

509 Inlägg
20 september 2013
#15
Är hjulet märkt med 0,6-1,0 ?
Det brukar vara vändbara hjul eller också byter man.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
20 september 2013
#16
Tveksamt att han har 0.6 flusstråd...

Varför ska du köra med så tunn tråd?

Troligen är strömmen så pass hög att hela tråden smälter ända in i munstycket, där den sedan bränner fast.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Sothora <3
1 201 Inlägg
20 september 2013
#18
fluss tråden har en tendens att svälla fast i munstycket.
alternativt är ditt redan kassa slangpaket ännu sämre än från fabrik.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

305 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
#19
A tack för tipsen, såg man kunde vända på hjulet så nu funkar det smile


Sök