Hej hopp!
Nu har det stått stilla ett tag på "golf-fronten".
Men nu i helgen har vi kickat igång projektet igen en sväng
Jag, Jens och Robbin var till returbilen i Västerås och hämtade skinnsäten till min bil i fredags. Både fram- och baksäte. Även lite trädetaljer följde med hem, dörrsidor, samt ett armstöd i skinn.
Bytte ut de gamla tygstolarna eftersom det var ett fult slitage på förarsätet. Sedan är det ju lite tjusigare med skinn, men bara lite
Känns otroligt mycket bättre och det är en fröjd för röven jämfört med de gamla stolarna.
Från detta...
Till detta!
Så mycket bättre!
Med detta baksäte så medföljde även armstöd. Vilket jag inte hade i de gamla.
Detta var de gamla dörrsidorna i tyg som satt i bilen sedan den tillverkades.
Nu sitter dessa i istället, kanske lite bättre
Fast det var lite pyssel när de nya skulle "installeras". För om ni kollar på bilden så ser ni kanten av den gamla dörren ovanför den som är i fokus. Den nya dörren var spetsig i dörrslutet (eller vad man ska kalla det för?) medan den gamla är mer rak. Detta är tydligen skillnaden mellan bakdörrarna på halvkombin och varianten. Så då fick vi plocka bort de delarna som tyget/skinnet sitter på och sedan montera de på originaldörrarna. Lite pyssel, men det gick bra!
Bytte även ut det gamla locket till askkoppen till ett i trä.
Jens passade på att kika hur min bil skulle se ut i hans fälgar, synd bara att de inte passar på min bil
Tog även bort emblemen från bakluckan
Lite snyggare.
Lite helare
Denna lilla pryl fick även följa med hem
Installerade kupévärmaren
Efter allt detta så fick bilen även en putsning av Jens. Så den är glad och jag är glad.
Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder. Finns fler i mitt fotoalbum.
Jag är i alla fall supernöjd med allt, och det kommer bara bli bättre!
G-night