20 september 2013
Trådstartare
Tjena
Börja med att bilen inte ville starta i början av maj men kom igång en kvart senare. Hände samma sak senare i juni o blivit bara värre med tiden, sen en dag starta den inte alls lät den stå i 3 timmar men stendöd. Bogsera hem den o följande dag testa jag att starta den men ingent hände , stack till åland i 4 dagar och när jag kom hem så starta den direkt men nu har den fått nya fel, var ut och köra och så tändes lambda lampan och den hacka till en sekund sedan en gång till och så dog den lät den stå nån minut och när jag vred till tändläge kom kylarfläkten på även fast temperaturmätar låg i bottne, lät den stå till följande dag och körde den sedan till en verkstad utan problem där dom fick en felkod att Turbo tryksregulatorn var sönder, dom bytte den och bilen funka i 2 dagar tills idag när jag gick ut och skulle åka iväg så kom kylarfläkten på, testa starta men inget hände , jag vänta tills fläkten sluta snurra testa starta och den kom igång direkt for ut o prov köra och så hände samma sak igen lambda lampan tändes och bilen börja hacka och sedan dog den, starta och vände hem och påvägen hacka den till några gånger utan att dö.