3544
Sök

Angående ventiljustering volvo 740 -88 b230f

30 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
hej. det är då så att jag mätte ventilspel för någon dag sedan, och for och skulle köpa brickor hos volvo. Dom kostade då 65 kr/st och dom var tvungen att beställa dom, då undrar jag om det är värt det? vet att man kan köpa billigare typ hos kgtrimning osv, men skulle gärna skruva ihop det snarast. mitt ventilspel var ungefär 0.45 på alla ventiler, och jag vet att det är lite för mycket, men om det inte gör något att spelet är typ 0.45 så tänkte jag att det kanske inte är värt 200kr.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
20 september 2013
inte säkert att alla måste bytas. då vissa brickor kan flyttas så tex sitter det brickor som är tjockare på vissa ställen tunnare på andra ställen

så kolla vad du har för brickor och flytta dessa där dom stämmer in och sen köper du dom som behövs.

Kör fort så hinner inget hända...

147 Inlägg
20 september 2013
Om jag inte missminner mig så ska väl spelet vara mellan 0.40 och 0.45 har inte verkstadsboken hos mig så kan inte dubbel kolla. Men är rätt säker på att det är det så ska inte vara några problem. Någon annan får bekräfta.

30 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
jag mätte tjockleken på alla brickor, och vissa skulle ju stämma bra om jag flyttade, men då skulle dom jag flyttade från bli ännu sämre eftersom alla var mellan 0.4 och 0.45. rp_92 det vore ju bra om det vore så, men om vi skulle säga att tillåtet var 0.4 som max, hur mycket skulle det då göra om jag har 0.45?

147 Inlägg
20 september 2013
isak009 skrev:
jag mätte tjockleken på alla brickor, och vissa skulle ju stämma bra om jag flyttade, men då skulle dom jag flyttade från bli ännu sämre eftersom alla var mellan 0.4 och 0.45. rp_92 det vore ju bra om det vore så, men om vi skulle säga att tillåtet var 0.4 som max, hur mycket skulle det då göra om jag har 0.45?

Inte så värst är det för lite spel kan du bränna ventilerna. Sålänge det inte slammrar jättemycket från ventilerna så är det inga problem. Är man ute efter att trimma så kan det vara bra att ha rätt spel.

Sök