3131
Sök

2 sportluftfiler i bil ?

106 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#1
Tjallo. 
Har en 745 gl-88 med vanlig b23. Tänkte se om man kunde kö 2 sportluftfiler då man kopplar i ett T-rör så går ena till LMM o de andra 2 till ett varsit filter? Skulle de påverkabästa bilen negativ t eller skulle de gå utan problem?

Mvh Robin

Forummoderator
26 337 Inlägg
23 september 2013
#2
Eh..va?
Varför..?

Och i din text får jag det till tre filter..varför?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

881 Inlägg
23 september 2013
#3
Allt går bara man vill.


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 september 2013
#4
va fan ska man göra så för ? yikes köp du ett nytt orginalfilter, det på verkar bilen inte negativt som allt annat trams gör


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
23 september 2013
#5
frågan är om det inte stör flödet mera än det gör nytta?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

3 059 Inlägg
23 september 2013
#6
myran skrev:
frågan är om det inte stör flödet mera än det gör nytta?

De skulle jag nog också vilja säga.


106 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#7
Smajly skrev:
myran skrev:
frågan är om det inte stör flödet mera än det gör nytta?

De skulle jag nog också vilja säga.

Precis vad ja med tänkte men ett försök skulle ej skada.

106 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#8
Mack skrev:
Eh..va?
Varför..?

Och i din text får jag det till tre filter..varför?

Nej ena uttaget från T-röret går till LMM o de andra 2 till ena varsinna luftfilter så här:

            Sportluftfilter 1------------------sportluftfilter 2
                                             l
                                             l
                                             l
                                             l
                                             l
                                          LMM (LuftMasseMätare)

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 september 2013
#9
men varför ?!? :S


3 059 Inlägg
23 september 2013
#10
Då är det nog bättre att sätta ett STORT filter rakt på LMM istället för att ha ett T där..
Effektivast är ju för luften att ta den kortaste rakaste vägen.

Sen är det en STOOOOR fördel att sätta filtret på ett längre rör så att det kommer ut nånstans vid fronten för att få in så kall luft du kan istället för att suga en massa varmluft från motorrummet..

Och sist men inte minst.. det kommer INTE göra någon som helst effekt ökning på din bil.
Senast redigerat av Smajly (23 september 2013)


pim_pim
23 september 2013
#11
fränt

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
23 september 2013
#12
Såhär hade jag i min Trans am för några år sedan, perfekt placering av varje filter precis där varje ramair scoop är på huven.

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/93743/93743-918841.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Forummoderator
26 337 Inlägg
23 september 2013
#13
N_W skrev:
Såhär hade jag i min Trans am för några år sedan, perfekt placering av varje filter precis där varje ramair scoop är på huven.

http://www1.garaget.org/archive/2/1341/93743/93743-918841.jpg

V8 med fler litrar/cylindrar jämfört med en B23.
Skulle tro att konfigurationen fungerar bättre med en större motor än vad TS har.
Senast redigerat av Mack (23 september 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

106 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#14
Smajly skrev:
Då är det nog bättre att sätta ett STORT filter rakt på LMM istället för att ha ett T där..
Effektivast är ju för luften att ta den kortaste rakaste vägen.

Sen är det en STOOOOR fördel att sätta filtret på ett längre rör så att det kommer ut nånstans vid fronten för att få in så kall luft du kan istället för att suga en massa varmluft från motorrummet..

Och sist men inte minst.. det kommer INTE göra någon som helst effekt ökning på din bil.

Ville bara va först me nå nytt samt de skulle se lite fränare ut med 2 wink

106 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#15
N_W skrev:
Såhär hade jag i min Trans am för några år sedan, perfekt placering av varje filter precis där varje ramair scoop är på huven.

http://www1.garaget.org/archive/2/1341/93743/93743-918841.jpg

Jällar va snyggt! smile hade tänkt likadant fast annan plasering tack för bild big_smile

243 Inlägg
24 september 2013
#16
Du kan ha 15 filter om du vill, spelar väl ingen roll.. Bilen suger den luft den ska ha ändå.
Senast redigerat av marcus0510 (24 september 2013)

106 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#17
marcus0510 skrev:
Du kan ha 15 filter om du vill, spelar väl ingen roll.. Bilen suger den luft den ska ha ändå.

De förstår man men tyckte de skulle se grymmare ut med 2 då man har 1 i bilen o en som bara ligger

En såndär Multitasker
152 Inlägg
24 september 2013
#18
bara om jag får tycka som jag vill så säger 2 sportluftsfilter samma sak som JAG HAR INGEN ANNING OM VA JAG HÅLLER PÅ MED

men det kan bara vara jag smile

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

3 059 Inlägg
24 september 2013
#19
Lista_Grabbarna skrev:
Smajly skrev:
Då är det nog bättre att sätta ett STORT filter rakt på LMM istället för att ha ett T där..
Effektivast är ju för luften att ta den kortaste rakaste vägen.

Sen är det en STOOOOR fördel att sätta filtret på ett längre rör så att det kommer ut nånstans vid fronten för att få in så kall luft du kan istället för att suga en massa varmluft från motorrummet..

Och sist men inte minst.. det kommer INTE göra någon som helst effekt ökning på din bil.

Ville bara va först me nå nytt samt de skulle se lite fränare ut med 2 wink

Nä, först är du inte och nått nytt är det inte och det ser inte fränare ut.
Ingen ser det i ditt motorrum ändå och öppna huven för att visa eller skryta med en B23 är inget man varken kan eller gör.


5 683 Inlägg
24 september 2013
#20
Smajly skrev:
Lista_Grabbarna skrev:
Smajly skrev:
Då är det nog bättre att sätta ett STORT filter rakt på LMM istället för att ha ett T där..
Effektivast är ju för luften att ta den kortaste rakaste vägen.

Sen är det en STOOOOR fördel att sätta filtret på ett längre rör så att det kommer ut nånstans vid fronten för att få in så kall luft du kan istället för att suga en massa varmluft från motorrummet..

Och sist men inte minst.. det kommer INTE göra någon som helst effekt ökning på din bil.

Ville bara va först me nå nytt samt de skulle se lite fränare ut med 2 wink

Nä, först är du inte och nått nytt är det inte och det ser inte fränare ut.
Ingen ser det i ditt motorrum ändå och öppna huven för att visa eller skryta med en B23 är inget man varken kan eller gör.

Nja, har men en riktigt brutal B23 kanske, men inte en helt standard.
Dessutom har TS inte en B23 utan en B230, och den gamla B230in med de klena stakarna dessutom.



Sök