25 september 2013
Trådstartare
Tjena!
Har en b230fk med oljekylda kolvar. Och tänkte se om vad ni tycker är bra/dåligt av det jag tänkt köra med!
Jag har inte hunnit bestämma mig helt och hållet vad jag ska ha exakt utan vad jag tänkte...
Topp: 531-topp porta, plana, mirafrästa säten, 46/38 ventiler dubbla fjädrar och så en H-kam
Botten: H-profil stakar, balanserad 'botten'' så att säga, decka om det behövs (vilket det inte lär göra)
Nya kolvringar och hona lite granna (är folkraceshop något att beställ ifrån?). Kanske köpa en högflödesoljepump...
Sen tänkte jag köpa ett färdigt grenrör och skulle gärna vilja ha tips om vilka som är riktigt bra.
Spridare vet jag ej vad jag ska ha än men jag har tänkt att köra på e85 så det blir väll några runt 1000cc?
Sen letar jag efter något sprut men inte hittat något så det blir inte lh 2.4 sprutet iaf.
När det gäller turbo så måste jag kolla upp vilken jag har, det är en garret men kommer inte ihåg vad den heter.
TB34 eller något om det kan stämma?
Köra vad för topppackning? Vad för komp? hur många hk kan man få ut tro?
Jag har såklart inte skrivit allt men det ''viktigaste'' så skriv era synpunkter och motivera gärna era svar osv
Mvh Galle