barrre skrev:
Jag tycker att Arash kommer med väldigt många bra poänger i sina tidigare inlägg om jämförelsen mellan sprut. Det är inte lätt att hänga med i utvecklingen som liten firma och samtidigt driva den med vinst. Dessutom är det inte så många som besitter kunskaperna att ta fram en väl utvecklad kod på samma nivå som dom stora rävarna.
Därför är det många mindre firmor som köper en färdig plattform av någon större tillverkare, och sedan sätter sitt namn på det.
Ett praktexempel är ju Vipec, som är utvecklat utav Link.
Det var därför jag frågade tidigare i tråden om ni baserade sprutet på någon annan plattform. Om ni gör det så vet man ju att ni har en stabil grund att stå på i form av hjälp med utveckling osv. Men om ni själva är två pers som knåpar ihop ett hemmabyggt sprut, inklusive programmering utveckling och allt. Då blir det genast lite riskabelt.
Vem vänder jag mig till om ni kursar om 2 år?
Med åren har man märkt att det är mjukvaran som gör sprutet i slutändan, och där misslyckas även dom riktigt stora tillverkarna riktigt dåligt ibland. Se på HKS och Greedy till exempel...... man blir mörkrädd. Och att man fortfarande 2014 kan hitta sprut som inte har stöd för 64-bitar och/eller Windows 7 är häpnadsväckande.
Samditigt så blir användarna mer och mer kräsna, och det är där som t.ex MaxxECU hämtar sin kundskara tror jag. Dom har (likt Megasquirt) satsat på att få ut en snygg mjukvaruplattform med diverse stöd till mobila enheter.
Själv skulle jag inte drömma om att köpa ett sprut utan stöd för Bluetooth/Wifi och en tillhörande Androidapp.