3217
Sök

"Nytt" styrsystem: Ecu master emu, erfarenheter?

72 Inlägg
30 januari 2014
#101
Barre du måste förklara Kina sprut. Det var något nytt. Gör gärna en lista på vilka Kina sprut som kommit och gått så jag vet vad jag ska titta efter smile

EcuMaster tillverkas 116 mil från Göteborg smile



Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

Evolution Garage
394 Inlägg
30 januari 2014
#102
cerveza skrev:
Barre du måste förklara Kina sprut. Det var något nytt. Gör gärna en lista på vilka Kina sprut som kommit och gått så jag vet vad jag ska titta efter smile

EcuMaster tillverkas 116 mil från Göteborg smile



Mvh Mattias

Med simpla google-skills så kan du hitta en uppsjö av dem wink

Det jag syftar på med "Kina sprut" = Ihopknåpad asiatisk eftermaknads-ECU som någon Europeisk eller Amerikansk firma sätter sin egen logga på och säljer under eget namn. Surfar man lite e-handel i Asien så stöter man på dom titt som tätt.

Finns även större mer kända varianter som säljs med ursprungsnamnet, som t.ex Hydra EMS. Dom börjar få några återförsäljare runt om i världen nu, men var för några år sen endast en svinbillig produkt utan support på asiatiska e-handelssajter smile

Antagligen är flera utav dessa simpla plug n play sprut med (knappar och handenheter) som säljs högt och lågt till jänkebilar också kina sprut, men det kan man ju bara spekulera i.
Därför är det ofta vettigt att göra research på "noname"-sprut som dyker upp på marknaden innan man bestämmer sig! smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

72 Inlägg
30 januari 2014
#103
Där håller jag med till fullo smile

MSD tändsystem görs i Kina med dom blev ju stämda och fick ändra sin text på sina förpackningar smile

Kalibrerar bilar.

Evolution Garage
394 Inlägg
30 januari 2014
#104
cerveza skrev:
Där håller jag med till fullo smile

MSD tändsystem görs i Kina med dom blev ju stämda och fick ändra sin text på sina förpackningar smile

"Designed in USA, Made in China" lol lol lol

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2014
#105
Här har vi spekulanter. Ni har väl plug n play till Renault?

http://www.automotorsport.se/artiklar/n … ll-renault

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

72 Inlägg
30 januari 2014
#106
torpis skrev:
Här har vi spekulanter. Ni har väl plug n play till Renault?

http://www.automotorsport.se/artiklar/n … ll-renault

Hur menar du där?

Kalibrerar bilar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2014
#107
cerveza skrev:
torpis skrev:
Här har vi spekulanter. Ni har väl plug n play till Renault?

http://www.automotorsport.se/artiklar/n … ll-renault

Hur menar du där?

Här kan du läsa lite mer hur jag menade.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4mt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

72 Inlägg
30 januari 2014
#108
Nog dags att lämna denna tråden när inte ens moderatorerna är seriösa och istället söker onödiga konflikter när det egentligen är sånt de är här för att motarbeta för att hålla en sansad nivå.

Till de som undrar över något eller helt enkelt vill prata insprutningssystem så når ni mig/oss på PSImotor.se eller på vårt forum www.fartverket.se där vi uppdaterar frekvent angående EcuMaster i sin egna forumsdel. Vill man prata andra styrsystem finns det en del för det med där man kan få hjälp och tips för att få rätsida på sitt bygge smile


Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 januari 2014
#109
cerveza skrev:
Nog dags att lämna denna tråden när inte ens moderatorerna är seriösa och istället söker onödiga konflikter när det egentligen är sånt de är här för att motarbeta för att hålla en sansad nivå.

Till de som undrar över något eller helt enkelt vill prata insprutningssystem så når ni mig/oss på PSImotor.se eller på vårt forum www.fartverket.se där vi uppdaterar frekvent angående EcuMaster i sin egna forumsdel. Vill man prata andra styrsystem finns det en del för det med där man kan få hjälp och tips för att få rätsida på sitt bygge smile


Mvh Mattias

Men hörrö. Du fick ha kvar din reklamtråd, det är du som syns, dina produkter som syns, det är du som får folk till din firma. Ta till vara på uppmärksamheten istället för att idiotförklara folk till höger och vänster. Alla som lyfter din tråd tillför någonting, inte för mig utan bara för dig.

Är det inte uppskattat så, visst då kan vi hålla det kort istället.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

757 Inlägg
31 januari 2014
#110
barrre skrev:
robzter skrev:
Det som egentligen är viktigt är inte en snygg mjukvara :p utan ett system som inte får hicka mitt under en fullgasrepa på 9000rpm och 3bars ladd. om mjukvaran ser ut att vara från 80 talet är det skit samma men något som dom gamla saknar är ingångar och utgångar för att styra fler saker som dubbla fläktlägen, bränslepumpar, tändning osv. samt ingångar för 8st avgastempgivare, minst 4 lambda, oljetryck på 3-4 punkter, soppatryck på 2 punkter, soppatemp på 2 punkter, insugstemp på 3 ställen, kompression på stötdämparna osv. listan kan göras lång. när man använder alla dessa in och utgångar så belastas processorn i ECUn hårdare och det är då man märker om sprutet hänger med.

autronic hänger med överlägset med dom ingångarna som dom har men skulle behövas flera. därav autronic tappar mark. inte pga att deras mjukvara ser ut att vara för DOS.

Jag håller inte med. Om utvecklarna inte kan göra en mjukvara som fungerar på en modern dator, då kan dom inte anses seriösa tycker jag. För att inte tala om riskerna med att bygga in blåtand/wifi och andra saker, i system som antagligen har säkerhetshål både högt och lågt. Där kan vi tala om risker för hicka vid fullgasrepa när du skickar ut din ECU i luften via blåtand!

Sen om man inte lyckas bygga in användarvänlighet i mjukvaran så har man antingen skjutit sig själv i foten genom att skapa massa supportfrågor, eller så är man en utsugare som hoppas på merförsäljning i form av installationsjobb.

Men hur ofta är det egentligen sprutets fel när man får en hicka vid fullgasrepa? Skulle vilja påstå att det är ganska sällan, och mer än oftast något annat.


Lite mer till topic så är jag nyfiken på hur det går för er som numera kör EcuMaster? Är det användarvänligt om ni jämfört med andra sprut? Vad tycker ni?

Vilket är det som inte fungerar på en modern dator? jag kör autronic och har windows 7 och har inga problem. du missuppfattar det nog tror jag. bara för att designen inte är modern så betyder det inte att det är dåligt. jag tvekade till och med först efter att ha kört vipec som såg fräsht ut när man såg autronic men jävlar vad mycket trevligare autronic var att hoppa och bläddra i menyerna när man sitter nerskjuten i en sportstol i en liten sportbil.

blåtanden är ju faktiskt bara en streamingfunktion. finns som addon till väldigt många sprut.

det händer faktiskt att sprut har hickat till.

uhm har aldrig upplevt det som direkt svårt att installera något sprut och komma igång. allt finns ju i manualerna. till och med manualen till autronic är urgrymm. pappersform är faktiskt riktigt bra men den finns på dator med.

72 Inlägg
31 januari 2014
#111
torpis skrev:
cerveza skrev:
Nog dags att lämna denna tråden när inte ens moderatorerna är seriösa och istället söker onödiga konflikter när det egentligen är sånt de är här för att motarbeta för att hålla en sansad nivå.

Till de som undrar över något eller helt enkelt vill prata insprutningssystem så når ni mig/oss på PSImotor.se eller på vårt forum www.fartverket.se där vi uppdaterar frekvent angående EcuMaster i sin egna forumsdel. Vill man prata andra styrsystem finns det en del för det med där man kan få hjälp och tips för att få rätsida på sitt bygge smile


Mvh Mattias

Men hörrö. Du fick ha kvar din reklamtråd, det är du som syns, dina produkter som syns, det är du som får folk till din firma. Ta till vara på uppmärksamheten istället för att idiotförklara folk till höger och vänster. Alla som lyfter din tråd tillför någonting, inte för mig utan bara för dig.

Är det inte uppskattat så, visst då kan vi hålla det kort istället.

Vår reklamtråd? Sist jag tittade så var det användarna på detta forumet som undrade, eller?
Vilka har jag idiotförklarat till "höger och vänster"? Det jag skrev är - Nu inser man att man är på garaget och skriver.
Eftersom jag suttit på forum i 14års tid och detta var första gången det uppdagades att man inte kan koppla + på - och vevaxelgivaren på stiftet till insugsluften utan att det blir dåligt resultat så drogs en slutsats bara.

Vad tillförde ditt trådlyft vår firma eller tråden? Jag tror att det enda du är sur över är slutsatsen jag la som en kommentar. Där jag kanske olyckligtvis drog hela forumet över en kam vilket jag kan be om ursäkt för. Men som moderator ska man kanske hålla huvudet kallt över en sån sak och kanske skriva att sådana uttalande inte är lämpliga här och fortsätter det så plockas man bort. Inte sjunka till samma/lägre nivå.
Folk kan gärna läsa hela tråden och avgöra själva smile

Nu är det läggdags för imorgon blir det kalibrering av en EVO V med 2,4 liters arg motor smile




Mvh Mattias

Kalibrerar bilar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2014
#112
torpis skrev:
Är det inte uppskattat så, visst då kan vi hålla det kort istället.

cerveza skrev:
Vår reklamtråd? Sist jag tittade så var det användarna på detta forumet som undrade, eller?
Vilka har jag idiotförklarat till "höger och vänster"? Det jag skrev är - Nu inser man att man är på garaget och skriver.
Eftersom jag suttit på forum i 14års tid och detta var första gången det uppdagades att man inte kan koppla + på - och vevaxelgivaren på stiftet till insugsluften utan att det blir dåligt resultat så drogs en slutsats bara.

Vad tillförde ditt trådlyft vår firma eller tråden? Jag tror att det enda du är sur över är slutsatsen jag la som en kommentar. Där jag kanske olyckligtvis drog hela forumet över en kam vilket jag kan be om ursäkt för. Men som moderator ska man kanske hålla huvudet kallt över en sån sak och kanske skriva att sådana uttalande inte är lämpliga här och fortsätter det så plockas man bort. Inte sjunka till samma/lägre nivå.
Folk kan gärna läsa hela tråden och avgöra själva smile

Nu är det läggdags för imorgon blir det kalibrering av en EVO V med 2,4 liters arg motor smile

Mvh Mattias

Oki.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök