Nu har jag varit och köpt en 765a som tanken är att det till slut ska sitta en v70 diesel motor i. Men till att börja med så ska den renoveras och fixas till så den går att besiktiga.
Det är en volvo 765 b230ft -87 som är importerad från usa.
Det som ska göras:
*940 front *940 instumentpanel *Fläkt system med ac *Abs *Köpa downpipe och bygga avgasrör (nån som har downpipe får gärna höra av sig?) *Byta hela inredningen till svart ist för beige *Renovera bromsarna Med andra ord hela bilen ska gås igenom och klara besiktningen sen kommer det roliga att få i en d5252t och regga och allt bilen ska även lackas om senare
På väg hem med nya projektet
Dagen efter hemkomsten va jag bara tvungen att byta färlgar mot några jag hade liggandes blev ganska snyggt tycker jag själv
Liten buckla på bakskärmen som ska fixas till Tack så länge update kommer
Idag har det inte hänt så mycket har bara skruvat ner bakaxeln från donator bilen och börjat göra ordning den så den blir fin. Den bakaxeln som sitter på bilen är agadiffad därför jag ska bytta
Här kommer en lite skriftlig uppdatering efter helgens meck. Började med att bygga ett avgassystem och satte i kylare och allt sånt för att kunna varmköra och kolla så att allt funka. Men efter 10 min på tomgång så började de rycka ganska kraftigt i vevhusslangen. När jag varvade över ca 3000 så sprutade de ut olja från vevhusen som en från vattenslang. Så idag har jag rivit ur motorn för jag har ett nyrenoverat b21 block med infrästa ringar runt cylinderloppen och nya lager samt Mahle kolvar. Till den har jag en nybyggd 405 topp som ALLT är nytt i fjädrar, ventiler mm. bilder på detta kommer i morgon
Jag är på jakt efter original turbo hör av dig om du har någon.
Tjena här kommer en liten uppdatering från vad som har hänt i dag. Jag har börjat sätta ihop den nya motorn men så klart så har jag slarvat bort topplockspackningen så de va bara att beställa en ny. Så jag lackade lite grejer till motorn ist Mvh Pernilla
Byggde en ny downpipe i helgen också
B21 med nya lager och mahle kolvar blocket är även oringat
Måste fråga varför du väljer en B21:a till 765:an ??
Det var det jag hade färdigt tills vidare
Okii de känns som ett redigt nerbyte mot B230FT motorn.. Varför inte renovera den ??
För jag har ingen större lust att lägga ut pengar på att renovera en motor som jag inte ska ha senare, då känns det lättare att slänga i en som jag redan har när den ändå inte ska sitta där permanent
Okii de känns som ett redigt nerbyte mot B230FT motorn.. Varför inte renovera den ??
För jag har ingen större lust att lägga ut pengar på att renovera en motor som jag inte ska ha senare, då känns det lättare att slänga i en som jag redan har när den ändå inte ska sitta där permanent
Lite udda att köra med b21 oxå;) inte vara som alla andra