Denna helg har jag inte gjort ett smack i garaget. Har setat vid datorn och spelat ARMA 3 och tiden bara flyger iväg. Var nere nu i morse och kollade om mina egen gjorda fästen passade och såg att jag måste modifiera ett av dom och sedan ska dom målas svarta då det inte blev rostfri plåt.
Så här ser dom ut.
Denna IC kommer ingenstans när dom väl sitter på plats
Kanske blir ett kit i vår så att bilen får ny kulör. Vad tycks?
Du har enligt mitt tycke redan den fränaste färgen som finns till ford, tycker det är dumt att göra bilen mer "diskret" när man kan sticka ut med en orange pärla!
It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Mattsvart är så förbaskat vanligt, även om det kan va snyggt. Men det börjar bli lite som kameleont-lacken vid millennieskiftet som alla körde med, snyggt, men riktigt tråkigt.
Ja ni har nog rätt. Sedan har jag funderat på om det inte skulle se ut som att man försöker efterlikna RS500. Ändring av färg var mer för att få bort uppmärksamheten men jag gillar ju den orangea kulören
Trevligt projekt detta. I England säger dom runt 320 Hk är max ur en ST motor. Sen får du börja byta innanmäte.
Kan ju dock säga att du ska räkna med ett kopplingsbyte med dom moddarna du har gjort nu. När ajg bytte min wastegate så kommer vridet mycket distinktare vilket gjorde att min koppling numera slirare kraftigt
Byt även laddtryckstyrningen till MAC ventilen som Autotech säljer. Gör under för bilen!
Just det.. byt även tryckslangarna till och från ICn till silikon och ta bort symposern! Jävla skit pryl som inte e till någon nytta alls!
Ska du köra bana, räkna med att du får byta drivaxlarna! Köp inte original, JW Racing har en uppgraderad variant som är grymt mycket bättre.
Jag kör med en Forge dump (BPV). Blev en jäkla skillnad mot orignal. Håller laddtrycket bättre, snabbare respons m.m.
Schyssta coils! Har kört med K-sport på min mondeo ST och har dom på Proben också Är det dom vanliga "street" eller är det circuit? Tänkte beställa sen till min med. Dock blir det kopplingsbyte först.
Anton har förresten lagt upp ECU boxen i Autotech shoppen i dag Bad honom lägga upp den då dom ändå handlar en del andra saker från samma leverantör.
Det blev en halvdag i garaget idag och har lyckats med en hel del. Fick bort avgassystemet från turbo till efter katt. Väntar med att sätta dit nya 3" då jag ska byta wastegate som jag har bökat lite med samt skaffa nya packningar.
Måste lossa ena oljekylar röret in till turbon (rödmarkerade) för att få bort sista skruven (blå fast upptill) som håller wastegaten (grön)
Nu börjar det bli trångt i garaget med alla delar som ligger runt bilen. Luftfiltret kan jag heller inte sätta dit för då kommer jag inte åt att byta oljefiltret den dagen jag köpt ny olja och filter.
Så det blir att göra en inköpslista så att jag kommer vidare med projektet. Under tiden så gör jag rent alla delar jag har plockat bort och så har jag vaxat under bilen.
Det blev en halvdag i garaget idag och har lyckats med en hel del. Fick bort avgassystemet från turbo till efter katt. Väntar med att sätta dit nya 3" då jag ska byta wastegate som jag har bökat lite med samt skaffa nya packningar.
Måste lossa ena oljekylar röret in till turbon (rödmarkerade) för att få bort sista skruven (blå fast upptill) som håller wastegaten (grön)
Nu börjar det bli trångt i garaget med alla delar som ligger runt bilen. Luftfiltret kan jag heller inte sätta dit för då kommer jag inte åt att byta oljefiltret den dagen jag köpt ny olja och filter.
Så det blir att göra en inköpslista så att jag kommer vidare med projektet. Under tiden så gör jag rent alla delar jag har plockat bort och så har jag vaxat under bilen.
Ja det var rätt spännande att byta wg :p Jag hoppades på att man slapp lossa oljereturen. Dock gick det rätt så smärtfritt. Jag fick dock plocka av panelen runt torkarna och mitt elevate insugsrör då det var fett mycket ivägen.
Hur monteras det där filterkittet egentligen? Jag har inga problem med mitt kit. Antingen släpper jag slangen och plastsnorklen innan filtret eller så lossar jag filterburken innan MAF. Det sistnämnda tillvägagångsättet gör ajg bara om ajg ska rengöra filtret samtidigt.
Tänk på att ha korrekt hylsa till oljefiltret. Annars är det stor risk för att du stukar kanterna.
Det blev en halvdag i garaget idag och har lyckats med en hel del. Fick bort avgassystemet från turbo till efter katt. Väntar med att sätta dit nya 3" då jag ska byta wastegate som jag har bökat lite med samt skaffa nya packningar.
Måste lossa ena oljekylar röret in till turbon (rödmarkerade) för att få bort sista skruven (blå fast upptill) som håller wastegaten (grön)
Nu börjar det bli trångt i garaget med alla delar som ligger runt bilen. Luftfiltret kan jag heller inte sätta dit för då kommer jag inte åt att byta oljefiltret den dagen jag köpt ny olja och filter.
Så det blir att göra en inköpslista så att jag kommer vidare med projektet. Under tiden så gör jag rent alla delar jag har plockat bort och så har jag vaxat under bilen.
Ja det var rätt spännande att byta wg :p Jag hoppades på att man slapp lossa oljereturen. Dock gick det rätt så smärtfritt. Jag fick dock plocka av panelen runt torkarna och mitt elevate insugsrör då det var fett mycket ivägen.
Hur monteras det där filterkittet egentligen? Jag har inga problem med mitt kit. Antingen släpper jag slangen och plastsnorklen innan filtret eller så lossar jag filterburken innan MAF. Det sistnämnda tillvägagångsättet gör ajg bara om ajg ska rengöra filtret samtidigt.
Tänk på att ha korrekt hylsa till oljefiltret. Annars är det stor risk för att du stukar kanterna.
Eftersom jag har det borta nu helt och hållet så är det lättare att komma åt. Så var min tanke