Nu är det gjort , min första uppstart
!
Det var lite strul på vägen kan man säga , vi började kl 16 med att starta upp den och allting verkade bra men plötsligt så börjar det läcka från oljefiltret och olja börjar rinna ut vi stänger av och kollar. Hela filtret är helt skevt och sönder.
Vi sätter dit och testar igen , men det händer samma sak och då faställer vi att det måste vara något fel på reduceringsventilen , jag hade fullt oljetryck från start , min mätare går till 7bar. Jag har jue satt dit en högflödespump och bytt reduceringsventilen till kula istället för kolv. Men den måste ha fastnat eller ngt liknande.
Jag monterade bort tråget och byter ut ventilen till den gamla reduceringsventilen som har kolv istället för kula. åkte ivägtill OKQ8 som tack och lov hade oljefilter till hands kl 21 !!
Motererar dit allt och nu verkar det funka bra , har ett grund truck på 5bar på tomgång.
Imorgon ska en kompis komma och hjälpa mig att justera tändningen och lite annat men såååååå skönt att känna att den lever
!!
Här är en liten snabb film från uppstarten , kommer en bättre imorgon .. ni hör när oljefiltret går ..stoppstopp !
man fick höra lite ljud iaf så skönt !
http://www.youtube.com/watch?v=TZ4iGFZm … e=youtu.belite skeva oljefilter !
Allt för idag , Its ALIVE
!